آفتاب

ادعای یک هیات سازمان ملل درباره ارتباط کشتی توقیف شده توسط اسراییل با ایران

ادعای یک هیات سازمان ملل درباره ارتباط کشتی توقیف شده توسط اسراییل با ایران

یک هیات کارشناسی سازمان ملل مدعی شد محموله تسلیحاتی توقیف شده مورد ادعای رژیم صهیونیستی متعلق به ایران بوده و از این‌رو این کشور تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 قرار است اواخر هفته جاری در وین برگزار شود.

این هیات کارشناسی اعلام کرد: با وجود این که حماس این ادعا را که این کشتی حامل تسلیحات نظامی به سمت غزه در حرکت بوده رد کرده است، این سلاح‌ها قرار بوده است به سودان فرستاده شود.

کارشناسان هم‌چنین گفته‌اند که هیات اسراییل در سازمان ملل در 13 ماه مارس نامه‌ای را به کمیته تحریم‌های ایران نوشته و مساله توقیف یک کشتی حامل راکت و دیگر تسلیحات نظامی مربوطه از ایران را به سمت سودان گزارش داده بود.

اما این کارشناسان در اداعاهای خود مشخص نکردند که چرا این سلاح‌ها قرار بوده است به سودان فرستاده شود.

این هیات کارشناسی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شده است در گزارش 14 صفحه‌ای خود از نوار غزه به‌عنوان مقصد احتمالی این سلاح ها نام نبرده است. این کشتی در اواسط ماه مارس توسط رژیم صهیونیستی در دریای سرخ توقیف و سپس ادعا شد که محموله تسلیحاتی آن متعلق به ایران است و قرار است پس از غزه به سودان فرستاده شود.

هم‌چنین در گزارش این هیات کارشناسی آمده است که کشتی ضبط شده مورد ادعای اسراییل از بندر‌عباس به سمت بند ام قاسم حرکت کرده و سپس قرار بوده است از آن‌جا به بندر سودان برود.

انتهای پیام

کد N362821

وبگردی