آفتاب

بیل کلینتون: دیک چنی مسئول بحران داعش است

بیل کلینتون: دیک چنی مسئول بحران داعش است

ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به شدت از "دیک چنی" به خاطر انتقاد از دولت واشنگتن در رابطه با ایجاد بحران در عراق انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزمکس، "بیل کلینتون"، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ان.بی.سی با اشاره به جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا و دیک چنی، معاونش گفت: می‌دانید اگر آن‌ها جنگ در عراق را راه نمی‌انداختند الان هیچ‌یک از این اتفاق‌ها رخ نمی‌داد.

دیک چنی یکی از طرفداران مداخله نظامی آمریکا در عراق در سال 2003 میلادی بود چرا که می‌گفت، عراق تسلیحات کشتارجمعی خود را توسعه داده است. آمریکا به عراق حمله کرد و باعث سرنگونی صدام شد اما این سلاح‌های ادعا شده هرگز پیدا نشد.

بیل کلینتون درباره وضعیت بخش‌هایی از سوریه که توسط تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" اشغال شده، گفت: ممکن است این مساله در سوریه رخ داده باشد. اما آنچه در سوریه رخ داده در عراق رخ نمی‌دهد. عراق به طور چشمگیر تغییر نکرده است.

وی افزود: دیک چنی در شش سال گذشته و با انتقاد از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای عدم انجام اقدامی مناسب در راستای پاکسازی خرابکاری‌هایی که او بالا آورده، بسیار زرنگ بازی درآورده است و فکر می‌کنم که این کار نادرست و ناپسند است.

اوایل ماه جاری میلادی دیک چنی در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دشمنان آمریکا با تصمیم اوباما برای خروج از عراق و افغانستان تشویق شده‌اند و در حال حاضر تهدید بزرگی برای آمریکا محسوب می‌شوند.

کلینتون در این مصاحبه جورج بوش را به خاطر عدم دخالت در این بازی " معرفی مقصر" تحسین کرد.

5252

کد N362814

وبگردی