آفتاب

حضور افسران کنترل دوپینگ در تمرینات بازیکنان لیگ برتر فوتبال

حضور افسران کنترل دوپینگ در تمرینات بازیکنان لیگ برتر فوتبال

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از حضور افسران کنترل دوپینگ در محل اردوها و تمرینات بازیکنان لیگ برتر فوتبال خبر داد.

احمد هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بر اساس آئین نامه کنترل دوپینگ سازمان لیگ، از بازیکنان تمام باشگاه های حاضر در لیگ برتر قبل از ورود به رقابتهای لیگ و در طول برگزاری اردوها و تمرینات توسط افسران کنترل دوپینگ نمونه گیری خارج از رقابت ها بعمل خواهد آمد. لذا باید کادر پزشکی، بازیکنان و کادر فنی به این مساله دقت کنند که نمونه گیری فقط مختص به زمان برگزاری مسابقات لیگ نیست.

وی افزود: مبارزه با دوپینگ یک پدیده مستمر و همیشگی است و توقف پذیر نیست، لذا یک بازیکن حرفه ای باید در جریان اردوها و هنگام تمرینات مراقب باشد که از مکمل آلوده استفاده نکند.

هاشمیان در پایان با تاکید به این نکته که برای ماموران کنترل دوپینگ زمان و مکان برگزاری اردوها مهم نیست، تصریح کرد: افسران کنترل دوپینگ هر زمان که اراده کنند در محل اردوها حضور پیدا می کنند و از بازیکنان تست دوپینگ بعمل می آورند. بنابراین بازیکنان باید به این مساله دقت کنند که چون ماه مبارک رمضان است، امکان دارد بعد از افطار افسران مبادرت به گرفتن نمونه کنند، درحالی که برای آنها زمان مهم نیست و بازیکنان باید قبل از شروع رقابت های لیگ برتر خود را برای هر شرایط و زمان آماده کنند تا بی دلیل با مشکل دوپینگ روبرو نشوند.

انتهای پیام

کد N362734

وبگردی