آفتاب

مأمور آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه استعفا کرد

مأمور آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه استعفا کرد

ایرنا نوشت:

ˈمارتین اندیکˈ مامور آمریکا در مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه از استعفای اندیک که تلاشش در جهت از سرگیری مذاکرات سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی ناکام مانده بود، خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اندیک به مقام قبلی خود، معاونت اندیشکده بروکینگز باز می گردد و به همکاری نزدیک خود با ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه و دولت ˈباراک اوباماˈ در مورد مسئله صلح خاورمیانه ادامه خواهد داد.

به گفته ˈماری هارفˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، کری بر ادامه تلاش برای یافتن راه حل بلند مدت در زمینه سازش در خاورمیانه، تاکید و عنوان کرده که دولت نه تنها به مسئله صلح بلکه به روندی متعهد است که دو طرف را به مسیر مذاکرات جدی باز گرداند.

اندیک که در انگلیس به دنیا آمده و در استرالیا بزرگ شده در سال 1993 میلادی همزمان با پیوستن به دولت ˈبیل کلینتونˈ رییس جمهوری اسبق آمریکا، تابعیت این کشور را به دست آورد. وی در سال های 1995 تا 1997 و نیز از سال 2000 ال 2001 میلادی به عنوان سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی فعالیت کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا هنوز جایگزین قطعی برای وی معرفی نکرده اما اعلام کرده که ˈ فرانک لاوینشتاینˈ معاون وی به طور موقت جای او را خواهد گرفت.

5252

کد N362694

وبگردی