آفتاب

ناصر شهنازی: قدرت جهانی والیبال ایران را باور کنیم

ناصر شهنازی: قدرت جهانی والیبال ایران را باور کنیم

مربی سابق تیم ملی والیبال با اظهار خشنودی از پیروزی والیبالیست های ایران مقابل لهستان گفت: ما تیم های اول، سوم و پنجم رنکینگ جهانی را شکست دادیم و باید باور کنیم ایران یکی از قدرت های مطلق والیبال جهان است.

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما باید باور کنیم که والیبال ایران به یک جایگاه ویژه در جهان رسیده است. حالا دیگر می توانیم با اطمینان از ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر والیبال جهان یاد کنیم. شاید در ظاهر خیلی راحت لهستان را بردیم اما باید قبول کنیم که لهستان یکی از قدرت های سال های اخیر جهان مغلوب اقتدار بازیکنان ایران شد.

وی افزود: بازیکنان ایران در بازی با لهستان یکبار دیگر قدرت خود را به همه نشان دادند. به نظرم آن ها حتی می توانند به عنوان تیم اول گروه به دور بعد صعود کنند. درخشش تیم ملی والیبال ایران حتی در دور نهایی لیگ جهانی دور از ذهن نیست و قطعا می توانیم عملکرد خوبی در دور نهایی داشته باشیم.

مربی سابق تیم ملی گفت: ما از 49 اسپک و 4 سرویس مستقیم امتیاز گرفتیم. همچنین هم از اشتباه های حریف امتیاز گرفتیم. وقتی تیمی چون لهستان اشتباه می کند نشان دهنده این است که ما آنقدر خوب و بی نقص بازی کرده ایم که حریف تسلیم شده است. حریف در برابر ایران مجبور به اشباه شد، اختلاف امتیاز در چهار گیم واقعا شگفت انگیز بود. بردن لهستان با 27 امتیاز اختلاف کار بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد: مهمترین مساله این است که محمد موسوی را در اوج قدرت می بینیم. او در کنار غلامی مجموعا هشت دفاع مستقیم داشت. موسوی بدون تردید یکی ازبهترین های جهان است. همچنین باید به نقش غیر قابل انکار سعید معروف اشاره کنم. معروف در کنار همه بازیکنان عملکرد بسیار درخشانی داشت. بازیکنان خوب والیبال ایران امروز ثبت کردند که ابرقدرت نوظور جهان هستند. امیدوارم با پشتوانه سازی کمیته ملی المپیک و وزارت این راه را به همین ترتیب ادامه دهیم.

شهنازی در پایان گفت: مردم باید بپذیرد که در لیگ جهانی باخت هم هست. همانطور که روسیه و امریکا هم شکست می خورند. ممکن است ایران هم در دور بعدی مسابقات مغلوب شود. تیمی موفق تر است که با برنامه ریزی اصولی حرکت کند. مهمترین رویداد ورزشی ما در سال جاری در سالن 12 هزار نفری برگزار می شود و بازی ایران و لهستان آخرین رویارویی ما با یک تیم بزرگ در بالاترین سطح جهانی در کشور است. امیدوارم رئیس جمهور به عنوان شخص اول مملکت با حضور در سالن دلگرمی خاصی به بازیکنان دهد.

انتهای پیام

کد N362686

وبگردی