آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

انتقاد کمیسیون ویژه مجلس از «پرس قیمت‌ها»/ سیاست‌های ارزی دولت باید شفاف شود 

انتقاد کمیسیون ویژه مجلس از «پرس قیمت‌ها»/ سیاست‌های ارزی دولت باید شفاف شود 

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی از جلسه این کمیسیون با وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و مدیران ارشد بازار سرمایه خبر داد و گفت: در این جلسه سیاست پرس قیمتی دولت علی رغم افزایش قیمت حامل های انرژی، فولاد و سیمان که موجب کاهش حاشیه سود شرکت های بورسی شده بررسی خواهد شد.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با بیان اینکه بازار سرمایه چند وقت اخیر وضعیت بدی را تجربه کرده است از جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با وزیر اقتصاد، مدیران ارشد بازار سرمایه و رئیس سازمان بورس برای بررسی این مشکلات خبر داد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تناقض سیاست های دولت در تعیین قیمت های ثابت برای کالا و خدمات علی رغم افزایش قیمت حامل های انرژی موجب شده است  قیمت تمام شده بهای کالاها و خدمات شرکت های بورس افزایش یابد اما به دلیل سیاست دولت، قیمت کالاهای این شرکت ها افزایش نیافته و این امر موجب شده که حاشیه سود این شرکت ها کاهش یابد و ادامه فعالیت واحد های تولیدی دچار ابهام شود.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: از یک سو قیمت حامل های انرژی و قیمت فولاد و سیمان در حال افزایش است و از سوی دیگر سیاست های پرس قیمت از سوی دولت اعمال می شود که در تناقض با موضوع قانون هدفمندی یارانه ها است این اقدام دولت حاشیه سود شرکت های بورسی را کاهش داده است.

وی ادامه داد: سیاست های پولی دولت از موضوعاتی است که باید در این جلسه شفاف سازی شود دولت باید برنامه هایش برای تعیین نرخ سود سپرده های بانکی و به تبع ان نحوه تامین منابع بانکی برای واحد های تولیدی را اعلام کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی سیاست های ارزی دولت و تاثیر آن بر شرکت های بورسی در اداره بازار سرمایه بسیار مهم است، زیرا بسیاری از شرکت های بورسی صادر کننده هستند و باید از سیاست های ارزی دولت در میان مدت و بلند مدت اطلاع داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه تشکیل صندوق حمایت از بازار در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد در جلسه هفته آینده راهکار های ارتقای این صندوق و بررسی ساختار تشکیلاتی آن در دستور کار کمیسیون ویژه قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی تاکید کرد: در کنار این جلسه باید جلسه ای نیز با فعالان بازار سرمایه کشور برای بررسی مشکلات و پیشنهادات آن ها برای حل این مشکلات داشته باشیم.

کد N362644

وبگردی