آفتاب

یک کارشناس: ایران الگوی مبارزه با تروریسم بین المللی است

یک کارشناس: ایران الگوی مبارزه با تروریسم بین المللی است

مسکو- ایرنا- ˈمحمد امین ماجومدرˈ کارشناس مسلمان مقیم روسیه و هماهنگ کننده جنبش جهانی برای ایجاد سازمان ˈامت جهانی اسلامˈ با اشاره به ضرورت مقابله با تروریسم گفت: ایران تمام تلاش خود را جهت ریشه کن کردن تروریسم انجام می دهد و الگوی مسلمانان جهان است.

ماجومدر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمسکو با اشاره به تلاش ایران در جهت ایجاد اتحاد بین مسلمانان و مقابله با تروریسم بین المللی، افزود: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بین المللی نقش بسیار مهمی ایفا می کند و بر خلاف غرب و آمریکا که فقط در حرف با این پدیده شوم و مظاهر آن مبارزه می کنند، مساعی تهران برای ریشه کنی تروریسم متمرکز شده است.

ماجومدر گفت: تلاش ها و تصمیم های ایران اسلامی موجب تثبیت اوضاع منطقه خلیج فارس و دریای خزر و جلوگیری از بروز مناقشه در این مناطق بسیار مهم ژئوپلیتیکی جهان شده است.

وی ادامه داد: ایران حفظ ثبات مناطق پیرامونی خود به ویژه منطقه خاورمیانه را در راستای منافع خود می داند و به همین دلیل شاهد تلاش های رهبری این کشور برای دور نگهداشتن نیروهای نظامی بیگانه در مناطق پیرامون خود هستیم.

کارشناس مسلمان خاطرنشان کرد: غرب از طریق فعالیت های تروریستی گروه هایی که به کمک سازمان های اطلاعاتی این کشورها اداره می شود سعی دارد در کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه حضور نظامی داشته باشد.

وی افزود: ایران با درک این توطئه غرب به مبارزه بی امان با تروریست ها می پردازد و این اقدامات ایران الگویی برای کشورهای دیگر در سطح بین المللی است.

کارشناس ارشد مقیم روسیه در ادامه مصاحبه از حق ایران به عنوان کشور عضو ان.پی.تی برای اجرای برنامه هسته ای صلح آمیز حمایت کرد و گفت: هیچکس حق ندارد برای توقف فعالیت های هسته ای ایران تلاش کند.

وی افزود: اطمینان دارم دولت ایران اسلامی تحت هیچ شرایط یا فشار یا تهدیدی برنامه هسته ای را متوقف نخواهد کرد و ما مسلمانان به این که ایران در این عرصه دیپلماتیک پیشرفت می کند افتخار می کنیم.

ماجومدر گفت: مسلمانان جهان باید در مساله تحریم ها از ایران دفاع کنند و علمای اسلامی در این عرصه با روشنگری های خود باید نقش پیشرو ایفا کنند.

وی افزود: مذاکرات هسته ای و نتایج بسیار مثبت همکاریهای ایران با جامعه جهانی و گروه 1+5 و آژانس بین المللی انرژی اتمی همه نشانگر یک واقعیت بسیار مهم است که ایران اسلامی به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست و فتوای رهبر انقلاب اسلامی بر حرام بودن تولید و انبار این گونه سلاح ها نقطه پایانی بر این بحث ها در سطح بین المللی گذاشته است.

ماجومدر همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به مسلمانان گفت: مسلمانان جهان باید صفوف خود را برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام یکپارچه کنند و امروز بیش از هر زمان دیگری این ضرورت حیاتی در جهان اسلام احساس می شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار گرانبهایی برای نزدیکی مسلمانان اعم از سنی و شیعه به یکدیگر است. در شرایط کنونی دشمن بزرگ مسلمانان جهان غرب است که با ترفندهای خود تلاش می کند در کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کرده و امت اسلام را تضعیف کند.

ماجومدر همچنین گفت: آنها نوک تیز حملات خود را به سوی مذهب و اعتقادات مسلمانان نشانه گرفته اند و در سال های اخیر توهین به مقدسات اسلامی در وهله اول پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم با این هدف شیطانی انجام گرفته است.

این کارشناس مسلمان خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس هم با دلگرمی از حمایت های همه جانبه غربی به سرزمین مقدس فلسطین حمله کرده و ملت فلسطین را از سرزمین آبا و اجدادی خود محروم کرده است و با وجود اینکه جنایات هولناکی علیه آنها مرتکب می شود، اما هیچ یک از کشورهای غربی و سازمان های بین المللی وابسته به آنها به این اقدامات ضدانسانی واکنش نشان نمی دهد.

وی افزود: غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهد با شیوه تفرقه افکنی در میان مسلمانان و ایجاد خصومت و کینه میان پیروان مذاهب اسلامی به اهداف خود دست یابد.

ماجومدر گفت: در برخی موارد همچون سناریوی لیبی شاهد بودیم که کشورهای غربی و آمریکا به تهاجم نظامی گسترده پرداخته و بر اثر آن دهها هزار نفر از مسلمانان کشته و صدها هزار نفر خانه و اموال خود را از دست داده و خسارات جبران ناپذیری به یک کشور ثروتمند اسلامی وارد آمد.

کارشناس مسلمان مقیم روسیه با اشاره به اهمیت هوشیاری مسلمانان جهان به ویژه رهبران اسلامی گفت: بسیاری از مسایل و مشکلات موجود جهان اسلام از غفلت و کوته بینی و توجه به منافع شخصی و اولویت دادن این منافع بر اهداف و مصالح جهان اسلام به وجود آمده است. سران کشورهای اسلامی در این وضعیت مسئولیت بزرگی بر دوش دارند.

وی در ادامه سخنان خود با تحسین سیاست های جمهوری اسلامی ایران در زمینه وحدت امت اسلام گفت: تمام تلاش های ایران بر بازگرداندن شکوه گذشته امت اسلامی جهانی استوار شده است. ایران نقش برجسته ای در برقراری ثبات در جهان اسلام به ویژه مناطق مورد مناقشه و حل و فصل اختلافات میان کشورهای اسلامی ایفا می کند.

وی اضافه کرد: تصمیم های حکیمانه و منطقی رهبری ایران می تواند امنیت و آرامش کشورهای منطقه خاورمیانه را تامین کند.

کارشناس مسلمان مقیم روسیه با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران در عرصه های علمی، فناوریهای پیشرفته و صنایع مادر گفت: ایران در مسیر پیشرفت گام های بزرگی برداشته است و به همین دلیل شاهد خصومت غرب با این کشور هستیم.

وی اضافه کرد: ایران تلاش های ارزنده ای در تقریب مذاهب اسلامی به عمل می آورد که نقش این کشور را در مبارزه با تفرقه ها و ایجاد دودستگی ها بی بدیل می کند.

اروپام/2242**۵۱۸**1485 ** 1064
کد N362562

وبگردی