آفتاب

بازتاب مداخلات واشنگتن در سوریه و عراق در رسانه های آمریکایی

بازتاب مداخلات واشنگتن در سوریه و عراق در رسانه های آمریکایی

روزنامه های آمریکایی با تحلیل تحولات اخیر سوریه و عراق به نقش مستقیم آمریکا در این تحولات و حمایتهای واشنگتن از گروههای مسلح اذعان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه های آمریکایی هر کدام با انتشار گزارشی به تحلیل نقش واشنگتن در بحرانهای جاری در منطقه خاورمیانه بویژه در سوریه و عراق پرداختند.

"روزنامه واشنگتن پست" با اشاره به ارائه طرحی از سوی "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ارائه کمک 500 میلیارد دلاری از سوی آمریکا به گروههای مسلح جهت آموزش و تسلیح تروریستهای فعال در سوریه اعلام کرد: این امر نشانگر ایفای نقش گسترده  آمریکا در جنگ سوریه است.

واشنگتن پست با بیان اینکه اوباما ضمن درخواست ارائه بودجه 65.8 میلیارد دلاری به اداره عملیات فوق العاده خارجی به دور از کنترل سیا (سازمان جاسوسی آمریکا)  این وطیفه را به وزارت دفاع (پنتاگون)  واگذار کرده است، تصریح کرد که موافقت احتمالی  کنگره با این طرح اوباما منجر به مشارکت مستقیم نیروهای آمریکایی در بحران سوریه خواهد شد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه ضمن همسویی با روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف اقدام اخیر اوباما اعلام کرد که ارائه طرح مذکور در زمان کنونی نشانگر این است که پنتاگون در اتخاذ تصمیمات مهم در خصوص سوریه هنوز مردد است.

در ادامه این گزارش آمده است که اوباما خصوصا پس از تشدید اوضاع امنیتی در عراق قصد تصحیح روند و تغییر موضع در قبال سوریه را ندارد و با تصمیماتی که اتخاذ می کند امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد.

این منبع همچنین به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که اگر پایگاههای اصلی داعش در سوریه مورد هدف قرار نگیرد هرگونه تحرکی علیه این گروه تروریستی محکوم به شکست خواهد بود.

"وال استریت ژورنال" نیز در گزارشی اعلام کرد که تحولات اخیر عراق باعث احیای مذاکرات و گفتمان در دستگاه سیاسی آمریکا در قبال سوریه شده است و فشارهای داخلی به اوباما برای اتخاذ موضعی جدی برای مقابله با تهدیدات پیش رونده منطقه ای افزایش پیدا کرده است.

"واشنگتن تایمز" نیز اعلام کرد که آنچه در عراق در جریان است بمثابه آتشفشانی است که فعال خواهد شد و این ناامنیها نتیجه چالشهای امنیتی عدیده ای است که منطقه خاورمیانه با آن مواجه است. این روزنامه در پایان به توطئه های برخی کشورهای عربی منطقه برای تجزیه عراق اشاره کرد.

روزنامه "کریستین ساینس مونیتور" نیز با اشاره به انفجارهای تروریستی اخیر در لبنان تصریح کرد که این حملات تروریستی در لبنان بازتاب تشدید اوضاع امنیتی در عراق است و داعش عامل اصلی این حملات تروریستی است.

کد N362555

وبگردی