آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

داعش اسرای جیش الاسلام را اعدام کرد/ انهدام مقر فرماندهی تروریستها در جوبر

داعش اسرای جیش الاسلام را اعدام کرد/ انهدام مقر فرماندهی تروریستها در جوبر

منابع امنیتی در سوریه از هلاکت شماری از اعضای جبهه تروریستی النصره در شهر البوکمال در استان دیرالزور خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش سوریه در درگیری با اعضای جبهه النصره در منطقه الکتف در شهر البوکمال (استان دیرالزور) شمار زیادی از اعضای این گروه تروریستی را به هلاکت رساند.

جبهه تروریستی النصره اخیرا در استان دیرالزور شکستهای متعددی را تجربه کرده و برخی منابع از احتمال فروپاشی این گروه به علت شکستهای پی در پی اخیر خبر داده اند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است؛

- روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به نقل از یکی از منابع نزدیک به گروه تروریستی جیش الاسلام در سوریه اعلام کرد: گروه داعش اخیرا برخی اعضای به اسارت گرفته شده جیش الاسلام را در منطقه دوما (حومه دمشق) اعدام کرده است.

این اقدام داعش با حملات انتقامجویانه جیش الاسلام علیه این گروه تروریستی همراه شده است. منابع امنیتی با اشاره به ادامه درگیریهای شدید این دو گروه تروریستی از هلاکت شمار زیادی از اعضای دو طرف در این نبرد سنگین خبر می دهند.

- ارتش سوریه در آخرین درگیریها با گروههای تروریستی در حومه دمشق توانست مقر فرماندهی آنها را در منطقه جوبر منهدم کند.

- سفیر سوریه در لبنان طی اظهاراتی ایجاد اردوگاههای جدید در مرز لبنان و سوریه برای اسکان آوارگان سوری را غیر قابل قبول دانست و خواستار بازگشت آوارگان به مناطق امن در سوریه شد. وی از آمادگی دولت سوریه برای برآورده نمودن تمامی نیازهای آوارگان سوری در صورت بازگشت به کشورشان خبر داد.

- حملات خمپاره ای گروههای تروریستی به منطقه النبل در حومه حلب باعث زخمی شدن دو کودک سوری شد.

- تمام اعضای یک گروه تروریستی با گرفتار شدن در کمین ارتش سوریه در منطقه عدرا الصناعیه در حومه دمشق کشته شدند.

- ارتش سوریه طی درگیری با گروههای تروریستی توانست بر منطقه بیت جنید در حومه حلب سیطره پیدا کند.

- نیروهای امنیتی سوریه در پی درگیری سنگین با گروههای مسلح آرامش و امنیت را در مناطق حد فاصل "سهل رنکوس" و "الزبدانی" در حومه دمشق برقرار کردند.

کد N362496

وبگردی