آفتاب
دو خبر از موسیقی؛

مجموعه موسیقی شمال خراسان به بازار آمد

مجموعه موسیقی شمال خراسان به بازار آمد

تهران - ایرنا- آلبوم «لو» شامل موسیقی مقامی شمال خراسان با گردآوری علی عابدی را انجمن موسیقی خراسان شمالی در بازار منتشر کرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در این آلبوم که به صورت تصویری و در قالب 3 سی دی منتشر شده هنرمندانی چون علی یزدانی(آبچوری)،عید محمد پگرگ، محمد دهقان، حسین به بی، سهراب محمدی، عیسی قلی پور، ولی رحیمی، یحیی باغچقی، روشن گل افروز، محمد بیابانگرد، مهدی گوهری،رمضان پناهی، نوروز علی نوروزی،محمود بهرامی،قاقا زرندی، حسین ولی نژاد، حسین عزیزی پور ، آنه مرادرستگاری ،برات قلی پور، رستم مهرگان و جمشید ولی نژاد هنرنمایی کرده اند.

عابدی در کارنامه این اثر در خصوص گردآوری مقام های موسیقی خراسان شمالی آورده است:من با گردآوری این مجموعه می خواستم پیوند غریضی ام را موسیقی مقامی آشکار نمایم ، پیوندی که با روح یکایک مردمان شمال خراسان تنیده است و با شنیدن پس زخمه ها و آواهای آن رد پای زخم خورده اقوامی را مجسم می کنی که سرگذشت تلخ و سرنوشت اندوهباری را با عزت و غرور به دوش کشیده اند.

این مجموعه همه موسیقی مقامی شمال خراسان نیست ، بزرگانی چون حاج قربان سلیمانی، پرویز دردی، حاج حسین یگانه و ... باید در این مجموعه جای می گرفتند که مناسفانه چنین امکانات ناچیزی دیر به دست آمد و برای آنهایی که دیگر در میان ما نیستند چنین فرصتی برای همیشه از دست رفت است.

در آلبوم تصویری لو برگردان اشعار کرمانجی توسط مهدی رستمی، برگردان اشعار ترکمنی توسط ناصر رهنما صورت گرفته همچنین فرشاد خالقی به عنوان مدیر تصویربرداری ، زهرا بهمنیار :طراح صحنه، عباس شادپور :تدوینگر، فرشاد خالقی و حامد ظریفیان: تصویربردار و داوود بهمنیار به عنوان مدیر تولید، عابدی را همراهی کرده اند.



** کتاب صوتی سلفژ پوتسولی 2071 تولید شد

کتاب گویای سلفژ 2071 شامل 314 تراک درسی و تمرینی سلفژ، با صدای مسعود نکویی در انتشارات چنگ و با همکاری موسسه فرهنگی هنری نسل مهر کرمان تولید شد.

از ویژگی های بارز کتاب سلفژ پوتسولی 2071 که شامل 100 قطعه معروف موسیقی جهانی است ؛ تنوع در شیوه های تدریس اجرای موسیقی است که موجب شده هنرجو در هنگام تمرین احساس خستگی نکند.

در این کتاب قطعات برای صداهای مختلف جداگانه ارائه شده است و دروس صدای باس با کلید فا و بصورت کانتاتی آمده است.

توجه به تنالیته های مختلف و ارائه قطعات و آموزش خواندن گام ها در تنالیته های مختلف نیز به تفصیل در این کتاب آمده است.

سلفژ یکی از ارکان علمی موسیقی است که به یادگیری و آموزش تکنیک های نت خوانی می پردازد و به عنوان علم پایه در کنار تئوری موسیقی در دروس آکادمیک مورد توجه است .

فراهنگ (2) ** 9252
کد N362492

وبگردی