آفتاب

وزیر خارجه لبنان: ایران نقش بارزی در مبارزه با تروریسم دارد

وزیر خارجه لبنان: ایران نقش بارزی در مبارزه با تروریسم دارد

محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان با جبران باسیل وزیر خارجه دیدار و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جبران باسیل در این دیدار با اشاره به روابط ممتاز دو کشور در عرصه‌های مختلف، بر آمادگی دولت لبنان جهت گسترش همکاری‌ها تاکید و اظهارکرد: وزارت خارجه لبنان وظیفه خود می‌داند در چارچوب احترام متقابل در راستای تقویت همکاری‌ها با ایران در بعد دوجانبه و بین‌المللی گام بردارد.

وزیر خارجه لبنان با تاکید بر حساسیت شرایط کنونی منطقه و خطراتی که از ناحیه گروه‌های تروریستی متوجه ثبات و استقرار منطقه شده است، افزود: ایران نقش بارزی در مبارزه با تروریسم داشته و این پدیده خطرناک باید با همکاری کشورهای منطقه و جهان ریشه کن شود. تروریسم فقط کشورهای منطقه را تهدید نمی‌کند بلکه خطری برای کلیه کشورهای دنیا به شمار رفته و از این رو منافع جامعه جهانی در همکاری مشترک برای مبارزه با این تهدید است.

فتحعلی نیز با تاکید بر سیاست اصولی ایران در حمایت از ثبات و استقرار لبنان، تلاش تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در لبنان را محکوم کرد و گفت: دولت و دستگاه‌های امنیتی لبنان با هوشیاری لازم توانسته‌اند بار دیگر نقشه شوم تروریست‌ها را خنثی کنند.

سفیر ایران در بیروت با اشاره به تنوع مذهبی، طایفه‌ای و سیاسی در لبنان، تعامل با همه جریان‌های سیاسی را جزئی از سیاست ثبات ایران دانست و افزود: روحیه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و همزیستی مسالمت آمیز طوایف و گروه ها، دو خصوصیت بارز مردم لبنان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N362297

وبگردی