آفتاب

چورکین: واشنگتن به جای هزینه کردن برای آموزش مخالفان سوری پولش را جای دیگری خرج کند

چورکین: واشنگتن به جای هزینه کردن برای آموزش مخالفان سوری پولش را جای دیگری خرج کند

در پی درخواست باراک اوباما برای اختصاص 500 میلیون دلار به شورشیان سوری نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: بهتر است واشنگتن به جای آموزش مخالفان سوری پول‌هایش را جای دیگری خرج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در مقر هیات روسیه در این سازمان گفت: درخواست باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای اختصاص 500 میلیون دلار برای آموزش و مسلح کردن مخالفان سوری درخواستی نادرست است. 500 میلیون دلار مبلغ بسیار زیادی است و من به واشنگتن توصیه می‌کنم که می‌تواند پول‌هایش را برای اقدامی مفیدتر به کار ببرد.

وی افزود: آمریکا اوضاع را به راه اشتباه می‌کشاند و در خصوص بحران سوریه به جای اینکه به حل سیاسی این بحران بپردازد تنها هیزم روی آتش می‌ریزد.

چورکین اظهار داشت: زمانی که می‌گوییم به ناچار باید جانشینی برای اخضر ابراهیمی، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه انتخاب کنیم یا اینکه باید مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان از سر گرفته شود، آمریکایی‌ها می‌گویند که در خصوص این مساله مطمئن نیستند. در واقع آنها از هیچ چیز مطمئن نیستند.

وی گفت: افزایش اقدامات تروریستی گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش نشان می‌دهد که ما باید اقدامات مشترک و مهم‌تری برای مقابله با تروریسم اتخاذ کنیم.

باراک اوباما روز جمعه از کنگره درخواست کرد تا با اختصاص 500 میلیون دلار برای آموزش و مجهز کردن مخالفان میانه‌روی سوریه موافقت کند.

انتهای پیام

کد N362228

وبگردی