آفتاب

سفیر روسیه: ارتباط با اتحادیه اروپا تاوان خسارات اقتصادی اوکراین را نمی‌دهد

سفیر روسیه: ارتباط با اتحادیه اروپا تاوان خسارات اقتصادی اوکراین را نمی‌دهد

سفیر دایم روسیه در اتحادیه اروپا گفت: ارتباط و معاشرت با اتحادیه اروپا تاوان خسارات اقتصادی به اوکراین را نمی‌دهد و توافقنامه همکاری با این اتحادیه نمی‌تواند چنین خسارتی را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، ولادیمیر چیژوف، سفیر دایم روسیه در اتحادیه اروپا گفت: فکر نمی‌کنم برقراری ارتباط با اتحادیه اروپا هم بتواند تاوان خسارت اقتصادی به اوکراین را بدهد. به عقیده من اقتصاد اوکراین در وضعیت وخیمی است که علت آن چند عامل است. به عقیده من مشکلات مولداوی، اوکراین و گرجستان که توافق همکاری تجاری را با اتحادیه اروپا امضا کرده‌اند بیشتر شده و تنها باعث وخیم‌تر شدن اوضاع مالی و اقتصادی این سه کشور شده است.

وی افزود: امضای توافق نامه همکاری و تجارت آزاد با اتحادیه اروپا باید باعث بهبود وضعیت و اوضاع اقتصادی شود اما من چنین وضعیتی را برای این سه کشور به ویژه اوکراین نمی‌بینم. کشورهای جداگانه آزادند تا تجارت آزاد با هر کشوری که می‌خواهند داشته باشند. اما برقراری روابط تجاری و امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا توسط این کشورها تنها با هدف دستیابی به واقعیتها و شرایط متناسب با این اتحادیه صورت می‌گیرد. در دیدگاه‌ عملی، عناصر و مولفه‌های اقتصادی و حقوقی اتحادیه اروپا تنها در شرایط نرمال و عادی کاربرد دارند.

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا ادامه داد: برای پذیرش معیارهای اتحادیه اروپا نیازمند سرمایه‌گذاری‌ها و صندوق مالی و اعتباری مضاعف هستیم.

انتهای پیام

کد N362190

وبگردی