آفتاب
خضری در گفت‌وگو با ایلنا:

دادستانی در بحث زمین‌خواری ورود كند

دادستانی در بحث زمین‌خواری ورود كند

محاکم قضایی و دادستانی وظیفه دارند به عنوان مدعی العموم براساس یک تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی به این قضیه ورود کنند/یک سری افرادی که متاسفانه به گروه‌های خاصی مرتبط هستند در این قضیه درگیر هستند که نمی‌توان مانعشان شد و برایشان تشکیل پرونده داد.

نماینده سردشت و پیرانشهر اذعان داشت: دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با زمین خواری متاسفانه تاکنون عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ارسال نامه کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی به رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص کم کاری دستگاه‌های مسئول پیگیری پرونده‌های زمین خواری اظهار داشت: ‌بحث زمین خواری در کشور ما به واقع به یک معضل بسیار جدی تبدیل شده است که تخریب‌های زیست محیطی، تخریب جنگل‌ها و مراتع و تخریب منابع ملی و عمومی را در بر می‌گیرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با زمین خواری متاسفانه تاکنون عملکرد خوبی نداشته‌اند، خاطر نشان کرد: درمنطقه سردشت و پیرانشهر نیز که در و اقع شاید یکی از پر درخت‌ترین، پر جنگل‌ترین و وسیع‌ترین منابع طبیعی کشور در آنجا قرار گرفته است متاسفانه بحث زمین خواری به عینه مشاهده می‌شود و ما این موضوع را بار‌ها به مسئولین، مدیران کل و دستگاههای مربوطه قضایی گزارش کرده‌ایم اما متاسفانه نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که وقتی مسئله زمین خواری را پیگیری می‌کنیم متوجه می‌شویم که یک سری افرادی که متاسفانه به گروه‌های خاصی مرتبط هستند در این قضیه درگیر هستند که نمی‌توان مانعشان شد و برایشان تشکیل پرونده داد.

خضری گفت: ما از دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه مستقل انتظار داریم که با پدیده شوم زمین خواری با ‌‌نهایت شدت و حدت برخورد کنند.

وی تاکید کرد: محاکم قضایی و دادستانی وظیفه دارند به عنوان مدعی العموم براساس یک تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی به این قضیه ورود کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر گفت: زمین خواری پدیده شومی است که باعث از بین رفتن طبیعت، ‌جنگل و مراتع خواهد شد و طبیعت نیز با تغییر اقلیم و آلودگی به ما پاسخ خواهد داد لذا این موضوع باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی قرار گیرد.

کد N362137

وبگردی