آفتاب

اعتراض شدید سرمربی اروگوئه به حکم فیفا برای سوآرس

اعتراض شدید سرمربی اروگوئه به حکم فیفا برای سوآرس

سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه در اعتراض به محرومیت لوئیس سوآرس از عضویت در کمیته استراتژی فیفا انصراف داد. او معتقد است که محرومیت مهاجم تیمش بسیار سنگین بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، لوئیس سوآرس در دیدار تیم ملی فوتبال اروگوئه برابر ایتالیا با گاز گرفتن شانه کیلینی بار دیگر جنجال ساز شد. فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا واکنش تندی به حرکت این مهاجم اروگوئه‌ای داشت و او را از 9 بازی ملی محروم و چهار ماه از حضور در هر گونه فعالیت ورزشی منع کرد.

تیم ملی فوتبال اروگوئه که به یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 برزیل راه یافته است به شدت از این محرمیت سنگین سوآرس ناراحت است چرا که این بازیکن مهره کلیدی این تیم به شمار می‌آمد و یکی از بهترین و آماده‌ترین مهاجمان حال حاضر فوتبال جهان است.

اسکار تابارس سرمربی اروگوئه در اعتراض به این حکم سخت‌گیرانه فیفا از عضویت در کمیته استراتژی فیفا انصراف داد. تابارس که از سال 2007 تاکنون هدایت اروگوئه را بر عهده دارد گفت: من اینجا نیامده‌ام تا درباره سنگینی این حکم فیفا صحبت کنم بلکه آمده‌ام تا درباره چگونگی این حکم صحبت کنم. من نمی‌توانم چنین حکمی را قبول کنم. احساس می‌کنم که دیگر عضویت من در فیفا فایده‌ای ندارد و به همین خاطر انصراف می‌دهم.

او ادامه داد: رسانه‌ها حرکت سوآرس را بزرگ‌نمایی کردند و طوری صحبت کردند که انگار این نخستین بار است که چنین حادثه ای رخ می‌دهد. بر این باورم که این حکم سخت گیرانه فیفا به خاطر فشار رسانه‌ها بود.

تیم ملی فوتبال اروگوئه با پیروزی برابر ایتالیا 6 امتیازی شد و به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل صعود کرد. این تیم باید در این مرحله به مصاف کلمبایی برود که با سه پیروزی پیاپی به این مرحله رسید.

انتهای پیام

کد N362126

وبگردی