آفتاب

ژنرال سابق آمریکا: بدترین پیامدهای اقدامات تروریست‌ها رو به پایان است

ژنرال سابق آمریکا: بدترین پیامدهای اقدامات تروریست‌ها رو به پایان است

ژنرال سابق و فرمانده تفنگداران ویژه آمریکا و سربازان انگلیسی در عراق، در یک پیام بی‌سابقه و خوش‌بینانه درباره بحران در عراق گفت: بدترین پیامدهای اقدامات تروریستی و فعالیت شبه‌نظامیان در عراق رو به پایان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال "جیمز کانوی"، فرمانده سابق تفنگداران ویژه آمریکایی و سربازان انگلیسی در عراق گفت: تروریست‌ها و شبه‌نظامیانی که بر جنبش‌های اصلی و گسترده عراق کنترل و نفوذ یافته‌اند، بعید به نظر می‌رسد بتوانند مواضع حساس و مهم دیگری را به تصرف خود درآورند.

وی افزود: با وجود کشته شدن بیش از یک هزار تن و بی‌خانمانی ده‌ها هزار نفر دیگر از سکنه عراق ناشی از حملات داعش، بدترین شرایط در این کشور رو به پایان است و احتمال موفقیت داعش در نواحی دیگر بعید به نظر می‌رسد. آن‌ها نمی‌توانند با کردهای عراق در بیفتند و قادر نخواهند بود بغداد را تصرف کنند و به سمت جنوب بروند، جائیکه حوزه‌های نفتی قرار دارد چرا که این مناطق تماما قلمروی شیعیان است.

این فرمانده و ژنرال سابق گفت: کردهای عراق ممکن است از شرایط کشور به نفع خود سود ببرند و یکبار برای همیشه کردستانی جدا برای خود تشکیل دهند. من نسبت به اقدامات تروریست‌ها و شبه‌نظامیان سنی که داعش را حمایت می‌کنند، نگران هستم.

انتهای پیام

کد N361983

وبگردی