آفتاب

یک کشته و ده‌ها زخمی در تظاهرات حامیان مرسی در قاهره

یک کشته و ده‌ها زخمی در تظاهرات حامیان مرسی در قاهره

منابع مصری اعلام کردند که در حمله نیروهای امنیتی مصری به تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در منطقه عین شمس در شرق قاهره یک تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در منطقه عین شمس در شرق قاهره روز جمعه راهپیمایی‌هایی از مقابل چندین مسجد برگزار شد.

نیروهای پلیس مصر همچنین برای متفرق کردن راهپیمایی‌های حامیان اخوان المسلمین در الهرم و المهندسین به آنها حمله کردند.

تظاهرکنندگان خواهان محاکمه رهبران «کودتا در مصر» شده و خواسته خود را برای مجازات تمامی عاملان کشتار حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در میدان‌های رابعه العدویه و النهضه و دیگر میدان‌های مصر اعلام کردند.

جنبش «جوانان ضد کودتا در قاهره» توانست راهپیمایی خود را به نزدیکی میدان التحریر برساند و شعارهایی را علیه عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر و نظام وی سر دهد.

تظاهرکنندگان حامی اخوان المسلمین در استان الجیزه اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی علیه مخالفان نظام کنونی مصر را سرکوب کردند.

منابع اعلام کردند که گروهی از شورشیان به تظاهرات اخوان المسلمین در شهر کفر الدوار حمله کرده که در اثر این حمله یک تظاهرکننده به ضرب گلوله زخمی شد. نیروهای امنیتی نیز تظاهرکنندگان از جمله چهار زن را بازداشت کردند.

در المنوفیه نیز تظاهراتی در اعلام هبستگی با تمام بازداشت شدگان برگزار شد. این در حالی است که خبرگزاری الشرق الاوسط گزارش داد که آرامش در تمام شهرها و روستاهای استان المنوفیه حکمفرما است.

حامیان مرسی در استان الشرقیه در تعدادی از روستاها و شهرها تظاهرات کرده و خواهان برکناری سیسی و بازگشت محمد مرسی شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها تهدید کردند که تظاهرات‌های بیشتری را در سوم ژوئیه آتی که سالگرد عزل محمد مرسی است برگزار می‌کنند.

در همین حال تظاهراتی در استان‌های دیگر مصر مانند المنیا، سویف، الفیوم و السیوط برگزار شد که زنان حضور گسترده‌ای در این تظاهرات داشتند.

در چند استان الاسکندریه نیز بیش از 10 راهپیمایی علیه نظام کنونی مصر و اقدامات آن برگزار شد.

انتهای پیام

کد N361921

وبگردی