آفتاب

تمایل مسکو برای ازسرگیری همکاری‌های دوجانبه با آمریکا در حوزه تروریسم

تمایل مسکو برای ازسرگیری همکاری‌های دوجانبه با آمریکا در حوزه تروریسم

وزیر خارجه روسیه بار دیگر خواهان متحد شدن دولت و مخالفان سوریه برای مبارزه با تروریسم در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با انوکی کومبوامبولا، وزیر خارجه جمهوری فیجی بار دیگر تاکید کرد که تروریسم بزرگترین خطر در خاورمیانه و شمال آفریقاست.

وی بار دیگر خواهان یکپارچه‌سازی و هماهنگ کردن تلاش‌های دولت سوریه و مخالفان برای مبارزه با تروریسم شد.

لاوروف خاطرنشان کرد: مسکو از تصمیم واشنگتن برای اختصاص 500 میلیون دلار به مخالفان سوریه استقبال نکرده است. اما من نمی‌خواهم بگویم که واشنگتن این مبلغ را به حمایت از تروریست‌ها اختصاص داده است. واشنگتن خطر تروریسم در سوریه و منطقه را درک می‌کند.

وی افزود: شرکای آمریکایی‌ها به ما اعلام کرده‌اند که تنها کمک‌های غیرکشنده را به گروه‌هایی ارائه خواهند کرد که از خودشان در مقابل تروریست‌ها محافظت می‌کنند. من امیدوارم این مساله واقعیت داشته باشد و این کمک‌ها به دست گروه‌های دیگر نرسد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: دولت سوریه و مخالفان این کشور باید برای مبارزه با تروریسم متحد شوند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو مایل است، همکاری‌های دو جانبه با آمریکا را در حوزه مبارزه با تروریسم بین‌المللی از سر بگیرد.

سرگئی لاوروف گفت: ما و آمریکایی‌ها مکانیسم دو جانبه نسبتا موثری داشتیم که آژانس‌های مختلف در بخش عملیات‌ مقابله با تروریسم را به یکدیگر متصل می‌کرد. از سال گذشته میلادی این مکانیسم از سوی همکاران آمریکایی ما به حالت تعلیق درآمده و در حال حاضر ما اشتیاق آن‌ها برای از سرگیری این همکاری‌ در حوزه مقابله با تروریسم را احساس می‌کنیم. ما برای از سرگیری این مساله آماده‌ایم و در حال حاضر همه چیز به همکاران آمریکایی ما بستگی دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اواخر مه سال جاری میلادی گفت: واشنگتن قصد دارد تا حمایت‌های خود از "میانه‌روهای" مخالفان سوری را افزایش دهد. وی روز پنج شنبه از کنگره آمریکا خواست تا 500 میلیون دلار برای مجهز کردن و آموزش اعضای "میانه‌رو" مخالفان سوری اختصاص دهد.

انتهای پیام

کد N361867

وبگردی