آفتاب

سفیر ایران با وزیر خارجه لبنان دیدار کرد

سفیر ایران با وزیر خارجه لبنان دیدار کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به تنوع مذهبي، طايفه‌اي و سياسي در لبنان، تعامل با همه جريان‌هاي سياسي را جزئي از سياست ثبات جمهوري اسلامي ايران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر،محمد فتحعلي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با جبران باسيل وزير خارجه ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو كرد.

جبران باسيل در اين ملاقات با اشاره به روابط ممتاز دو كشور در عرصه‌هاي مختلف، بر آمادگي دولت لبنان جهت گسترش همكاريها تأكيد و اظهار داشت: وزارت خارجه لبنان وظيفه خود مي‌داند در چارچوب احترام متقابل در راستاي تقويت همكاريها با جمهوري اسلامي ايران در بعد دوجانبه و بين‌المللي گام بردارد.

وزير خارجه لبنان با تأكيد بر حساسيت شرايط كنوني منطقه و خطراتي كه از ناحيه گروه‌هاي تروريستي متوجه ثبات و استقرار منطقه شده است، افزود: جمهوري اسلامي ايران نقش بارزي در مبارزه با تروريسم داشته و اين پديده خطرناك بايد با همكاري كشورهاي منطقه و جهان ريشه كن شود. تروريسم فقط كشورهاي منطقه را تهديد نمي‌كند بلكه خطري براي كليه كشورهاي دنيا به شمار رفته و از اين رو منافع جامعه جهاني در همكاري مشترك براي مبارزه با اين تهديد است.

سفیر کشورمان در لبنان نيز با تأكيد بر سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ثبات و استقرار لبنان، تلاش تروريست‌ها براي ايجاد ناامني در این کشور را محكوم كرد و گفت: دولت و دستگاه‌هاي امنيتي لبنان با هوشياري لازم توانسته‌اند بار ديگر نقشه شوم تروريست‌ها را خنثي كنند.

فتحعلی با اشاره به تنوع مذهبي، طايفه‌اي و سياسي در لبنان، تعامل با همه جريان‌هاي سياسي را جزئي از سياست ثبات جمهوري اسلامي ايران دانست و ادامه داد: روحيه مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي و همزيستي مسالمت آميز طوايف و گروه ها، دو خصوصيت بارز مردم لبنان به شمار مي‌رود.

ملاقات سفير جمهوري اسلامي ايران با نائب رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان
 
سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان همچنین با شيخ عبدالامير قبلان نائب رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفتگو كرد.

شيخ عبدالامير قبلان در اين ملاقات با اشاره به عمليات تروريستي اخير در لبنان و اقدامات گروه داعش در عراق اظهار داشت: بايد با اتحاد با يكديگر در مقابل تروريسم بايستيم و جمهوري اسلامي ايران سردمدار مبارزه با تروريسم در منطقه است.

نائب رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان با اشاره به جايگاه ممتاز جمهوري اسلامي ايران در منطقه، هدف نهايي تحولات اخير گروه‌هاي تروريستي در عراق را ايجاد تغيير در مسير تحولات منطقه ارزيابي كرد.

سفير جمهوري اسلامي ايران نيز ضمن تشريح آخرين وضعيت تحولات منطقه بر ضرورت هوشياري ملت‌هاي منطقه در مقابله با توطئه‌هاي تفرقه افكنانه دشمنان تأكيد ورزيد و نتيجه اقدامات گروه‌هاي تروريستي در منطقه را تأمين كننده منافع رژيم صهيونيستي برشمرد.

فتحعلي با استناد به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص ضرورت مقابله حكيمانه و مدبرانه با توطئه‌هاي اخير اظهار داشت: علما و مراجع ديني در شرايط كنوني لبنان و منطقه وظيفه حساسي برعهده داشته و رهنمودهاي روشنگرانه آنها مي‌تواند نقش به سزايي در خنثي كردن توطئه دشمنان داشته باشد.

کد N361803

وبگردی