آفتاب

اوباما تهدید شبه‌نظامیان در عراق را بزرگ ندانست

اوباما تهدید شبه‌نظامیان در عراق را بزرگ ندانست

رئیس جمهوری آمریکا با کوچک شمردن تهدید شبه نظامیان در عراق که در حال پیشروی‌هایی هستند، گفت آمریکا در طول دوران ریاست جمهوری وی همواره با تهدیدهای جدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی، به سوالاتی درباره تهدید دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و سایر گروه‌های شبه نظامی علیه دولت آمریکا پاسخ گفت.

باراک اوباما گفت: گمان می‌کنم که در طول دوران ریاست جمهوری‌ام ما با تهدیدهای بسیار جدی مواجه شده‌ایم و ما پیش از 11 سپتامبر نیز از سوی کسانی که این ایدئولوژی‌ها را داشته‌اند تحت فشار قرار داشتیم.

وی اذعان کرد که این گروه شبه نظامی در حال تقویت خود است چرا که تسلیحات و منابع مالی بیشتری در حین پیشروی‌های خود در مناطق شمالی و غربی عراق طی دو هفته گذشته به دست آورده است.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: اگرچه آن‌ها در برخی مناطق توانستند تا قدرت خود را احیا کنند اما ما نیز به خوبی توانستیم از منافع‌مان دفاع کنیم.

دولت باراک اوباما در حال اعزام حدود 300 مشاور نظامی به عراق است و علاوه بر این عملیات‌های شناسایی هوایی و جمع آوری اطلاعات در این کشور ادامه دارد.

با این حال هنوز حملات هوایی که به درخواست نوری مالکی، نخست وزیر عراق مطرح شده بود در دستور کار قرار نگرفته است.

انتهای پیام

کد N361796

وبگردی