آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:

حل چالش داعش از طریق سیاست، فریبکاری غرب است

حل چالش داعش از طریق سیاست، فریبکاری غرب است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ گروههای تندرو و افراطی در دامن آمریکا و غرب متولد شده و تکامل می‌یابند بنابراین بیان لفظی حل معضل تروریسم از طریق سیاست توسط این کشورها نوعی فریبکاری است.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این شیوه‌ و مرام آمریکا و غرب است که از هم پیمانانشان در هر گروه و کشوری به هر شیوه ممکن از جمله در اختیار قرار دادن سلاح‌های نظامی حمایت می‌کنند حتی اگر بویی از دموکراسی و انسانیت نبرده باشند.

نماینده‌ی مردم آران و بیدگل افزود: آمریکا و غرب کشورهایی را که با آنان همراهی نمی‌کنند حتی اگر قواعد دموکراسی را رعایت کنند، دچار مشکل می‌کنند. نمونه بارز آن سوریه، افغانستان و عراق است که اگر چه شعار مبارزه با تروریسم از طریق سیاست را دادند ولی آتش جنگ را با دمیدن در کوره گروههای افراطی را روشن کردند و حالا داعش در عراق و سوریه اهداف خودخواهانه این کشورها را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: داعش نیز همانند القاعده و طالبان دست ساخته سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب است. آمریکا و غرب همان مدلی را که در افغانستان دنبال کردند در عراق نیز دنبال می‌کنند. این کشورها تربیت و پرورش گروههای افراطی را انجام و پس از تحقق اهداف‌شان به شیوه‌های مختلف این گروهها را ضعیف کردند.

انتهای پیام

کد N361782

وبگردی