آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

اصل برائت در حوزه قضا بیشتر از هر جا رعایت شده است

اصل برائت در حوزه قضا بیشتر از هر جا رعایت شده است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من اصل برائت در حوزه قوه قضاییه بیشتر از هر جای دیگر رعایت شده است.

امیررضا خادم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر ضرورت و اهمیت رعایت اصل برائت بخصوص در حوزه قضایی، گفت: طبیعی است وقتی فردی به قوه قضاییه مراجعه می‌کند و شکایتی را طرح می‌کند، قوه قضاییه موظف به پیگیری، بررسی و گاه احضار افراد باشد پس این مسیر عادی کار قضایی بر اساس اصول و قوانین موجود در کشور است.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه شاهدیم با کوچک‌ترین شایعه‌ای اظهارنظرها، تصمیم‌گیری‌ها، موضع‌گیری‌ها و صدور رای در سطوح مختلف آغاز می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه این روند از یک اتفاق شروع شده و به رفتار تبدیل شد و امروز به نوعی ناهنجاری در این حوزه رسیده‌ایم که اگر این مسیر ادامه پیدا کند در درازمدت به فرهنگ تبدیل می‌شود و در این صورت خسارات و ضایعه بزرگ فرهنگی برای انقلابی خواهد بود که انقلاب فرهنگی نام گرفته است.

خادم با اشاره به این‌که کسی که متهم می‌شود ابتدا باید اتهامش بررسی شده و بعد حکم صادر شود، گفت: متاسفانه در هشت سال گذشته شاهد بودیم افراد بدون آنکه به مرحله محاکمه رسیده باشند، در مرحله اتهام مجرم قلمداد شده‌اند و اشخاصی در حوزه اجرایی به سوء استفاده از حربه و ابزار نامناسب روی آورده‌اند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت و ضرورت رعایت اصل برائت در اسلام، گفت: مولای متقیان می‌گوید اگر در شب دیدید فردی گناهی را مرتکب شد، صبح نباید در مورد او قضاوت کنید؛ چرا که ممکن است استغفار کرده باشد همچنین حضرت علی (ع) به شدت مردم را از تجسس و بازگو کردن زندگی خصوصی دیگران باز می‌دارند.

این فعال سیاسی در ادامه در رابطه با عملکرد فراجناحی قوه قضاییه، گفت: به نظر من شرایط بهتر از قبل شده است و در گذشته در بدنه این وضعیت وجود داشت که تبعات نامیمون آن را دیدیم اما معتقدم شرایط به مراتب بهتر از قبل شده است.

انتهای پیام

کد N361732

وبگردی