آفتاب

پیروزی والیبال ایران مقابل لهستان

پیروزی والیبال ایران مقابل لهستان

شاگردان کواچ موفق شدند تیم قدرتمند لهستان را از پیش رو بردارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛دیداری حساس با لهستان.دیداری که حکم صعود را برای ایران داشت.همه چیز دست خودمان بود تا با شکست دادن این تیم و گرفتن امتیازهای لازم در 4 بازی برای نخستین باز جشن صعود بگیریم.اتفاقی که شدنی است و جوانان والیبالیست ایران توانایی اش را دارند.

ست اول:

لهستانی ها شروع کننده بازی بودند.سرویس آنها به بیرون زده شد تا نخستین امتیاز به شاگردان کواچ برسد.بچه ها خیلی زود فاصله خودشان را به اختلاف دو امتیاز رساندند.جو ورزشگاه کامل به نفع بچه های ایران بود و صدای بوق های ممتد تماشاگران و فریاد های ایران،ایران روی اعصاب لهستانی ها تلنگر می زد.با این حال کمی بی دقتی از سوی ملی پوشان ما باعث شد تا لهستانی ها هم اختلاف امتیاز را جبران کنند و هم یک امتیاز بالاتر از ایران قرار بگیرند.آنها با همین روند بازی را ادامه می دادند.

بازی به امتیاز 15 رسیده بود.لهستانی ها با حفظ همین یک امتیاز پیش می رفتند.تا اینکه بچه های ایران با زیرکی ای خاص دوباره از رقیب خود پیش افتادند.بازی 19 بر 18 به نفع ایران بود.ایران که به امتیاز 20 رسید کواچ درخواست تایم استراحت کرد.پس از بازگشت به بازی امتیاز 19 نصیب لهستانی ها شد.آنها امتیاز 20 را هم با یک دفاع خوب روی تور گرفتند.آنها امتیاز 21 را هم گرفتند تا ورق این بار به نفع آنها برگردد.با این حال عادل غلامی با زدن آبشاری زیبا امتیاز دو تیم را به تساوی رساند.

22-22 و باز هم دو تیم در امتیازها برابر.لهستانی ها امتیاز 23 را گرفتند و ایران هم با سرویسی که لهستانی ها خراب کردند به همین امتیاز رسیدند.با این حال این قرمز پوشان لهستانی بودند که امتیازهای 24 و 25 را هم گرفتند تا ست نخست را برنده از زمین بیرون بروند.

ست دوم:

در ست دوم بچه های ایران مثل ست اول دو امتیاز از رقیب خودشان پیش افتادند.این اختلاف با هوش بالای شاگردان کروش در عدد 6 به سه امتیاز رسید.این یک حاشیه امنیت خوبی بود تا ایران این ست را به نفع خودش به پایان برساند با این شرط که اشتباهات ست نخست در این ست تکرار نشود.

بازی ب :. 7- نتیجه 9 بر سه در جریان بود و شاگردان کواچ با همین روند و حفظ اختلاف امتیاز ادامه می دادند.برای صعود به مرحله بعدی لیگ جهانی گرفتن امتیاز از لهستان اهمیت بالایی داشت.در کمتر از چند ثانیه و در چند رفت و برگشت اختلاف امتیاز ایران و لهستان به عدد 5 رسید.بچه ها با روحیه بالایی بازی م/NL/BM کردند.آنها به امتیاز 12 رسیدند و اختلاف امتیاز به عدد 6 رسید.می شد ایران را برنده این ست نامید اما هنوز امتیاز های زیاد مانده بود.

سرویس زیبای شهرام محمودی به زمین ایران برگشت تا محمد موسوی امتیاز پانزده را هم بگیرد.ضمن اینکه اختلاف امتیاز به عدد 7 رسید.

بازی 19 بر 11 به نفع ایران شد،آن هم با اشتباهی که بازیکنان لهستان انجام دادند.ایران امتیازهای 21 و 22 را هم گرفت.بازی در این ست تمام شده بود و در مقابل برنده این ست باید نام ایران نوشته می شد.اتفاقی که در نهایت افتاد و شاگردان کواچ با امتیاز 25 بر 16 ست دوم را از آن خودشان کردند.

ست سوم:

ست سوم و نخستین امتیاز برای ایران.دو تیم بازی را برابر دنبال می کردند.یک امتیاز ایران می گرفت و یک امتیاز لهستان.در امتیاز چهارم که به ایران رسید لهستانی ها اعتقاد داشتند که امتیاز باید به آنها برسد اما نظر داور چیز دیگری بود.این در حالی بود که خود لهستانی ها هم درخواست ویدئو چک نکردند.بچه های ایران در طول بازی اختلاف امتیاز را به عدد 3 رساندند؛11-8 به نفع ایران.بچه ها به حفط همین نتیجه می توانستند این ست را هم به نفع خودشان به پایان برسانند.بچه ها آنقدر خوب بازی می کردند که در امتیاز 15 اختلاف امتیاز به عدد 6 رسید.

یک ست رویایی.اختلاف امتیاز وقتی به عدد 9 رسید سرمربی لهستان تقاضای وقت استراحت کرد تا شاید بتواند جلوی حمله های ایران را بگیرد.پس از بازگشت به زمین امتیاز نصیب لهستانی ها شد.

با این حال بچه های ایران با اعتماد به نفس کامل پشت هم دو امتیاز گرفتند تا بازی 21 بر 10 به نفع ایران شود.نتیجه این ست را هم باید به نفع ایران نوشت.بچه ها پس از اینکه یک امتیاز به لهستان دادند امتیاز 23 را هم گرفتند.فقط دو امتیاز دیگر برای برنده شدن لازم بود.دو امتیازی که نصیب ایران شد تا شاگردان کواچ در این ست هم برنده باشند. 

 

ست چهارم:

نخستین امتیاز دراین ست نصیب لهستانی ها شد.آنها که دوست نداشتند دست خالی از این بازی خارج شوند امتیاز دوم و سوم را هم از آن خودشان کردند.اما بچه های ایران خیلی زود به بازی برگشتند و روند امتیاز گیری آنها آغاز شد.آنها در امتیاز 5 هم اختلاف ها را جبران کردند و هم یک امتیاز از حریف خود پیش افتادند.امتیاز ایران که به هست رسید سرمربی لهستان درخواست تایم اوت کرد.او از این حربه استفاده کرد تا شاید بتواند بازی را از جریان بیاندازد.

پس از بازگشت به زمین امتیاز نصیب لهستانی ها شد.هشت بر هفت به نفع ایران.وقتی ایران امتیاز 9 را گرفت سرمربی لهستان درخواست ویدئو چک کرد.این درخواست او باعث شد تا امتیاز 9 را به ایران ندهند.چون توپ توی زمین ما خوابیده بود.

با این حال ایران امتیازهای 10 و 11 را هم گرفت و اختلاف امتیاز را به عدد 2 رساند.وقتی شاگردان کواچ این روند را ادامه دادند دو امتیاز دیگر گرفتند تا اختلاف امتیاز به عدد 4 برسد.دراین لحظه لهستانی ها درخواست ویدئو چک کردند.درخواستی که این بار فایده ای نداشت و امتیاز 13 به ایران رسید.ایران دو امتیاز دیگر هم گرفت و شد پانزده.اما لهستانی ها پشت سر هم سه امتیاز گرفتند و اختلاف امتیاز به عدد دو رسید.

شاگردان کواچ که می خواستند این ست را هم به نفع خودشان به پایان برسانند امتیاز 16 را هم گرفتند.در این لحظه لهستانی ها باز هم تایم اوت گرفتند.پس از بازگشت به زمین امتیاز17 به ایران رسید.بچه های ایران امتیازهای 18،19،20 و21 را هم گرفتند.در این لحظه باز هم سرمربی لهستان درخواست تایم اوت کرد.

پس از بازگشت به زمین امتیاز 15 به لهستانی ها رسید.آنها امتیاز 16 را هم گرفتند.راه زیادی تا گرفتن این ست باقی نمانده بود.مهدوی امتیاز 22 را برای ایران گرفت.در امتیاز 17 که داورها با لهستانی ها دادند کواچ درخواست ویدئو چک کرد.پس از بازبینی فیلم مشخص شد که توپ و امتیاز باید به ایران برسد.بازی 24 بر 17 به نفع ایران بود.شاگردان کواچ امتیاز 25 را هم که گرفتند سه امتیاز شیرین نصیب شان شد تا شانس زیادی برای صعود داشته باشند.

 

 

 

251 251

کد N361588

وبگردی