آفتاب

تیم ملی والیبال ایران ست دوم را برابر لهستان پیروز شد

تیم ملی والیبال ایران ست دوم را برابر لهستان پیروز شد

تیم ملی والیبال ایران نخستین دیدار خود برابر لهستان در هفته ششم رقابتهای لیگ جهانی را برگزار کرد که ست دوم آن با برتری ایران خاتمه یافت تا دو تیم در مجموع برابر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان نخستین دیدار خود در چارچوب هفته ششم رقابتهای لیگ جهانی والیبال را از ساعت 21 امروز جمعه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی آغاز کردن که ست دوم آن را تیم ایران برنده شد تا باخت در ست نخست را جبران کند.

در حالی که لهستانی ها به خاطر مصدومیت چند بازیکن سرشناس خود از جمله کورک را به همراه نداشتند تیم ایران با ترکیب آشنای خود به میدان رفت. سعید معروف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، شهرام محمودی، عادل غلامی، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف(لیبرو) بازیکنان شروع کننده تیم ایران بودند.

لهستانی‌ها که به سرویس‌های پرشی محکم ایمان داشتند در شروع بازی سه سرویس متوالی را از دست دادند و در عوض تیم ایران علاوه بر سرویس خوب یک امتیاز هم از دفاع موسوی کسب کرد تا 3 بر یک و 5 بر 3 از مهمان خود پیش بیفتد. اما دریافت‌های خوبی که لهستان داشت باعث شد این تیم در امتیاز 6 به ایران برسد و پس از آن هم یک دفاع روی تور خوب از حریف برتری 8 بر 7 لهستان را در وقت اول استراحت فنی ست نخست به دنبال داشت.

در ادامه کار برتری یک امتیازی لهستان تداوم یافت و دریافت‌های اول خوبی که این تیم داشت اجازه نداد تیم کشورمان با سرویس‌هایش بازیکنان سرعتی حریف را از کار بیاندازد. از امتیاز 10 به بعد بود که دو تیم سرویس‌های متوالی را خراب کردند تا کواچ از شاگردانش بخواهد به سرویس‌های موجی روی بیاورند. تیم ایران سرانجام در امتیاز برابر 15 یک دفاع خوب روی تور انجام داد تا میرزاجانپور از توپ برگشتی استفاده لازم را ببرد و برتری 16 بر 15 ایران در وقت دوم استراحت فنی به ثبت برسد.

ایران پس از آن روی اشتباه مینارسکی یک امتیاز دیگر هم کسب کرد ولی میکا با آبشار خود بلافاصله سرویس را عوض کرد. لهستانی‌ها در منطقه چهار تیم ایران فرهاد قائمی را دفاع کردند تا در امتیاز 18 با تیم کشورمان برابر شوند. اما تیم ایران بازی را برگرداند تا سرویس خوب موسوی با برگشت ناقص دریافت کننده‌های حریف همراه شود و غلامی برتری 20 بر 18 ایران را رقم زند. آنتیگا سرمربی تیم لهستان در این لحظه تقاضای تایم اوت کرد.

در حالی که ایران فرصت خوبی برای فاصله گرفتن از حریف داشت سه اشتباه متوالی انجام داد تا لهستان 21 بر 20 پیش بیفتد و این بار کواچ تقاضای تایم اوت کرد. دو تیم در امتیاز 22 برابر شدند که قائمی سرویس خود را به اوت زد اما لهستانی‌ها هم سرویس خراب کردند تا ایران با این تیم برابر شود. لهستان با یک نقشه سرعتی به امتیاز 24 رسید و پس از آن هم آبشار محمودی مستقیما به خارج زمین رفت تا لهستان ست نخست را 25 بر 23 برنده شود.

تیم ایران ست دوم را بهتر شروع کرد و 3 بر 2 از حریف پیش افتاد که هر دو امتیاز حریف از اشتباه بازیکنان تیم کشورمان در سرویس به دست آمد. روند خوب تیم ایران با برتری 6 بر 3 ادامه یافت اما جالب اینکه بار دیگر سرویس تیم ایران خراب شد تا لهستان چهارمین سرویس خود را هم اینگونه کسب کند. ایران برتری 8 بر 5 را در وقت اول استراحت فنی ست دوم ثبت کرد. جالب اینکه لهستان چهار امتیاز از پنج امتیاز خود را روی اشتباه بازیکنان ایران در زدن سرویس کسب کرد!

ایران 9 بر 6 از لهستان پیش بود که قائمی از لیروی لهستانی یک پوئن سرویس گرفت و بعد از آن هم میکا نتوانست سرویس او را دریافت کند تا ایران 11 بر 6 پیش بیفتد. آنتیگا برای ایجاد وقفه در روند تیم کشورمان تقاضای تایم اوت کرد. بازیکنان ایران که روحیه خوبی پیدا کرده بودند میکا را دفاع کردند تا امتیازات دو تیم 13 بر 8 به سود ایران روی تابلو ثبت شود. ایران 15 بر 8 از لهستان پیشی گرفت که آنتیگا برای دومین بار به تایم اوت پناه برد با این حال تیم ایران در دومین وقت استراحت فنی 16 بر 9 امتیازات را به نام خود ثبت کرد.

لهستان پس از آن نتوانست خود را زیاد به ایران نزدیک کند. بازیکنان کشورمان در دفاع روی تور و خط حمله امان بازیکنان حریف را بریده بودند. ثبت شدن امتیاز 21 بر 12 به سود ایران کاملا از برتری شاگردان کواچ حکایت می‌کرد. تیم ایران در نهایت این ست را 25 بر 16 برنده شد تا باخت در ست نخست را جبران کند.
کد N361574

وبگردی