آفتاب

هشدار و ضرب الاجل سه روزه اتحادیه اروپا به روسیه

هشدار و ضرب الاجل سه روزه اتحادیه اروپا به روسیه

برلین- ایرنا- سران اتحادیه اروپایی در نشست روز جمعه خود در بروکسل ضمن هشدار به روسیه به خاطر ادامه مواضع این کشور در خصوص اوکراین، به دولت این کشور سه روز فرصت دادند تا با اقدامات عملی خود، تلاش برای تنش زدایی در مناطق شرقی اوکراین را نشان دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان ˈد.پ.آˈ سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپایی با صدور بیانیه ای در این ارتباط از مسکو خواسته اند تا با انجام مذاکرات محتوایی با پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین، در راه اجرای طرح صلح وی همکاری و تلاش کند؛ در غیر این صورت تحریم های جدید علیه روسیه اعمال خواهد شد.

در بیانیه اتحادیه اروپایی همچنین خاطرنشان شده است که سران اروپایی هر لحظه برای تشکیل جلسه دوباره به منظور تصمیم گیری در مورد اعمال تحریم های جدید علیه روسیه آمادگی دارند.

خبرگزاری آلمان در این باره از نشست ویژه سران اروپایی که قرار است در اواسط ماه آینده برگزار شود به عنوان اجلاسی نام برده که ممکن است در آن تصمیمات جدیدی درخصوص تحریم ها علیه روسیه اتخاذ شود.

در همین پیوند، رییس جمهوری اوکراین نیز در نشست امروز سران اتحادیه اروپا در بروکسل تأکید کرد که برای تمدید زمان آتش بس موقت یک هفته ای در این کشور که ساعت 22 امشب پایان خواهد یافت، هنوز تصمیمی نگرفته و پس از بازگشت به کی یف در مورد آن تصمیم گیری می کند.

سران اروپایی همچنین در بیانیه خود از روسیه خواسته اند که با استفاده از نفوذ خود در میان نیروهای جدایی طلب، زمینه آزادی هرچه سریعتر ناظران به گروگان گرفته شده سازمان امنیت و همکاری اروپا را فراهم کرده و همچنین برای بازگرداندن کنترل گذرگاه های مرزی تصرف شده از سوی نیروهای جدایی طلب به دولت اوکراین تلاش کند.

اروپام**2051**1701**1504
کد N361568

وبگردی