آفتاب

ادعای رسانه روسی: شبه نظامیان بیش از 20 نظامی اوکراینی را کشتند

ادعای رسانه روسی: شبه نظامیان بیش از 20 نظامی اوکراینی را کشتند

مسکو-ایرنا- یک رسانه روسی از کشته شدن بیش از 20 نظامی گارد ملی اوکراین در درگیری مسلحانه با شبه نظامیان جدایی طلب در حومه شهر اسلاویانسک در استان دونتسک اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه به نقل از خبرنگار خود در اسلاویانسک اعلام کرد: به رغم اعلام آتش بس، شب گذشته درگیریهای شدیدی در حومه اسلاویانسک میان نیروهای گارد ملی اوکراین و شبه نظامیان جریان داشت.

بر پایه این گزارش ، شبه نظامیان توانستند یک دسته این گارد را تار و مار کرده و بیش از 20 نظامی اوکراینی را به قتل برسانند.

علاوه بر آن، شبه نظامیان توانستند یک دستگاه نفربر زرهی نیروهای اوکراینی، یک دستگاه خمپاره انداز و مقادیری جنگ افزارهای سنگین و سلاح های خودکار و مهمات ویژه آن را غنیمت بگیرند.

شبه نظامیان در این درگیریها نظامیان اوکراینی را از یک مقر نظامی در حومه اسلاویانسک عقب راندند.

در همین حال، تارنمای خبری روسی ˈروسنایا وسناˈ هم در گزارشی به تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در حومه اسلاویانسک و کراماتورسک در شب گذشته اشاره کرد.

به گزارش این رسانه روسی، در درگیری در این دو منطقه دهها نظامی اوکراینی کشته و مجروح شده اند.

دفتر مطبوعاتی دولت جمهوری خودخوانده دونتسک هم امروز در اطلاعیه ای، مدعی انهدام 5 دستگاه نفربر زرهی نیروهای اوکراین توسط شبه نظامیان در منطقه کراماتورسک شد.

این اطلاعیه در وبلاگ دولت جمهوری خودخوانده دونتسک در شبکه اجتماعی توییتر منتشر و در آن گفته شده است: مدافعان مردمی (شبه نظامیان) در منطقه کراماتورسک در نبردهای شبانه روز گذشته 5 دستگاه نفربر زرهی نیروهای اوکراین را منهدم کردند.

در این اطلاعیه آمده است: درنبردهای یادشده 3 مقر خمپاره انداز نیروهای اوکراینی نیز مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد.

اسلاویانسک هم شب گذشته شاهد درگیریهای گسترده مسلحانه بود. آلکساندر بورودای نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک در این مورد گفت: نیروهای اوکراینی به رغم آتش بس، از ظهر روز پنجشنبه حملات توپخانه ای به شهر اسلاویانسک را از سر گرفتند.

وی افزود: آنها شب گذشته اقدام به حمله به شهر کردند که مانند دفعات قبل در هفته های اخیر عقب نشینی کردند.

در حال حاضر 40 درصد جمعیت 110 هزار نفری اسلاویانسک از جمله شمار زیادی زنان و کودکان در شهر باقی مانده اند که اکثر آنها هنگام تیراندازی ها در زیرزمین خانه ها پناه می گیرند.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1551
کد N361567

وبگردی