آفتاب

معاون سیاسی دفتررییس جمهور: مردم و رهبران عراق باید هشدارها را جدی بگیرند

معاون سیاسی دفتررییس جمهور: مردم و رهبران عراق باید هشدارها را جدی بگیرند

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به تبدیل شدن عراق به اوکراینی دیگر ابراز نگرانی کرده و به رهبران این کشور در خصوص درس گرفتن از اوکراین هشدار داده است.

به گزارش خبرآنلاین دکتر حمید ابوطالبی با اشاره به اظهار نظر امروز رئیس جمهور اوکراین پس از امضاء تفاهم نامه همکاری با اتحادیه اروپا نوشته است : رییس جمهور اوکراین پس از امضاء تفاهم نامه همکاری با اتحادیه اروپا، امروز را روزی تاریخی برای کشورش از آغاز استقلال درسال 1991 خواند. ایشان درست مي گويند، هركشوري روزهایی تاريخي دارد و البته در همین روزهای تاریخی، نگاهي نیز به تعاملات قدرت درنظام بين الملل، اما غافل اند از اینکه ، چنانچه وقايع و تحولات در این روزهای تاریخی شكلي استراتژيك به خود بگيرند وامنيت منطقه ای ويا بين المللي را به مخاطره بياندازند، نظام بين الملل نيز خود را به بي تفاوتي و ناشنوايي مي زند.

سفیر و نماینده جدید کشورمان در سازمان ملل متحد سپس یادآور شده است که اتفاقات چند ماه پيش اوكراين ازاين دست وقايع بود واگررهبران ومردم آن كشور درايت كافي داشتند، اكنون كريمه بخشي ازاوكراين بود و بحراني شرق این كشور را تهديد نمي كرد.
اتحادیه اروپا روز جمعه توافق نامه تجارت آزاد با اوکراین، گرجستان و مولداوی امضا کرد. در پی امضای این توافق نامه پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین امروز را روزی تاریخی برای کشورش خواند.
حمید ابوطالبی در ادامه به مقایسه شرایط امروز عراق با شرایط دیروز اوکراین پیش از جدایی کریمه پرداخته و با کنایه به برخی مقامات و رهبران سیاسی عراق که در خصوص آینده این کشور دچار توهم و خوش خیالی شده اند، نوشته است: اظهارات آقای پروشنکو درباره روز تاریخی اوکراین مرا یاد عراق انداخت. اين روزها خبرهاي خوبي ازعراق به گوش نمي رسد، اگرچه ممكن است براي برخي نوید بخش یک روز تاريخي باشد، اما اگرمردم و رهبران عراق درايت لازم را به خرج ندهند وهشدارها را جدي نگيرند آنگاه روز تاریخی برخی از آنها در عراق خیلی شبیه به روز تاریخی اوکراین خواهد بود.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری آنگاه به هشدار مقام معظم رهبري استناد کرده و نوشته است : در همین راستا هشدار رهبری مبني بر اينکه :" تلاش برای برهم زدن ثبات و آرامش عراق و تهدید تمامیت ارضی این کشورجريان دارد "، هشداري جدي در این خصوص محسوب می شود.
در همین حال آیت الله سیستانی مرجع اعلای شیعیان عراق روز جمعه نسبت به توطئه از پیش طراحی شده جهت تجزیه این کشور هشدار داد.

4949

کد N361501

وبگردی