آفتاب

کارشناسان نظر می‌دهند / عملکرد ایران در جام جهانی چطور بود؟

کارشناسان نظر می‌دهند / عملکرد ایران در جام جهانی چطور بود؟

اکثر کارشناسان فوتبال ایران معتقدند که تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال ایران با یك تساوی و دو شكست به كار خود در جام جهانی برزیل پایان داد. این تیم كه با سرمربیگری كارلوس كروش در جام جهانی حضور داشت، با وجود اینكه تنها یك امتیاز از سه مسابقه به دست آورد اما فراتر از انتظارات ظاهر شد و به خصوص در مسابقه با آرژانتین كاری كرد كه حتی منتقدان درجه اول كروش هم از عملكرد تیم او تمجید كردند.

در جدول زیر اظهار نظر تعدادی از اهالی فوتبال ایران در مورد عملكرد ایران در جام جهانی برزیل را می‌بینید.

پرویز مظلومی

تیم ملی فوتبال ایران با توجه به شرایطی كه داشت خوب كار كرد. ما مسابقات دوستانه خوبی نداشتیم و از طرفی اردوهای تیم ملی هم لغو شدند. با این حال كروش در اردوی اتریش تیمش را به خوبی آماده كرد. او تیمی را به میدان می‌فرستاد كه دوندگی خوبی داشت. فكر می‌كردیم كه با تفاضل گل بالا به آرژانتین می‌بازیم اما عملكرد خوبی داشتیم و از آن به بعد همه به تیم ملی امیدوار شدند. توقعات هم تا حدودی بالا رفت و متاسفانه نتوانستیم بوسنی را شكست دهیم.

حمید استیلی

تیم ملی در جام جهانی برزیل عملكرد خوبی داشت. مخصوصا مقابل آرژانتین و نیجریه خوب كار كردیم. مقابل بوسنی هم شرایط خاصی داشتیم. بوسنی كه حذف شده بود با خیال راحت و بدون استرس بازی می‌كرد. در این مسابقه تیم ملی شادابی گذشته را نداشت. ما بالاتر از توانمان ظاهر شدیم و نباید خودمان را فریب بدهیم. بازی اول خیلی مهم بود. در این بازی خوب نتیجه گرفتیم و همین باعث شد مقابل آرژانتین هم خوب كار كنیم. حتی اگر داور برای ما پنالتی می‌گرفت می‌توانستیم آرژانتین را شكست دهیم.

مهدی مهدوی‌كیا

ایران در دو مسابقه اول عملكرد خوبی در دفاع داشت اما در مسابقه با بوسنی از نظر دفاعی ضعف داشتیم. البته بدشانسی هم آوردیم چراكه توپ را به تیر دروازه بوسنی زدیم. ایران به طور كل عملكرد خوبی داشت اما ضعف عمده ما این بود كه بعد از دفاع و گرفتن توپ، برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشتیم. باید از بازیكنان و كادر فنی تیم ملی تقدیر كرد چراكه در دو مسابقه اول به اهدافمان رسیدیم و فقط در مسابقه آخر نتوانستیم به خواسته خود برسیم.

محمد زادمهر

بازی‌های ایران در جام جهانی برزیل به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول شامل بازی با نیجریه و آرژانتین می‌شود و بخش دوم شامل بازی با بوسنی. ما در دو مسابقه اول خوب كار كردیم و در دفاع عملكرد مثبتی داشتیم. اما در حمله مشكل داشتیم. اما در مسابقه با بوسنی عملكرد دفاعی تیم خوب نبود. شاید ریكاوری تیم ملی بعد از بازی با آرژانتین خوب نبوده. در كل عملكرد ایران در جام جهانی مثبت بود و شاید مشكل اینجا بود كه بازی خوب تیم ملی مقابل آرژانتین، توقعات را بالا برد. ایران در این جام از تیم‌های خوب آسیا بود.

داریوش یزدانی

من از تمام بازیكنان و اعضای كادر فنی ایران تشكر می‌كنم. آن‌ها زحمت كشیدند و خوب كار كردند. در فاز دفاعی عملكرد خوبی داشتیم اما بازیسازی تیم ملی ضعیف بود. در تملك توپ هم ضعیف بودیم. اشتباه ما این بود كه ابتدا فكر می‌كردیم در جام جهانی خیلی راحت می‌بازیم و بعد از بازی با آرژانتین فكر می‌كردیم راحت بوسنی را می‌بریم.

مجید جلالی

در این جام جهانی به ما ثابت شد كه بازیكنان ایران توانایی‌های بالایی برای حضور در میادین بین‌المللی دارند. ایران سه مسابقه خوب انجام داد ولی در آخرین مسابقه از نظر بدنی كم آورد. با وجود این مسابقات خوب، باید یك بازنگری كلی در فوتبالمان داشته باشیم چراكه اگر با دیدگاه درستی به جام جهانی می‌رفتیم نتایج بهتری می‌گرفتیم. در كل باید بگویم ایران در جام جهانی فراتر از چیزی كه تصور می‌شد كار كرد.

غلامحسین پیروانی

تیم ملی در جام جهانی بازی‌های خوبی انجام داد و عملكرد مثبتی داشت. در دو مسابقه اول اصول دفاعی را به خوبی انجام دادیم. حریفان هم نمی‌توانستند موقعیت گل ایجاد كنند. در بازی با بوسنی هم اگر دفاعی كار می كردیم می‌توانستیم یك امتیاز بگیریم. ولی باید برنده می‌شدیم تا به مرحله بعد می‌رفتیم. در كل از عملكرد تیم ملی راضی هستم. باید از این به بعد كمی به جوانگرایی هم فكر كنیم چراكه تیمی كه در جام جهانی بازی كرد میانگین سنی بالایی داشت.

فریدون معینی

كارلوس كروش در طول دوران حضورش در ایران عملكرد خوبی داشته. گرچه تیم او در بازی با بوسنی مثل همیشه نبود اما نباید این مسابقه را برای ارزیابی عملكرد او مد نظر قرار بدهیم. تیم ملی دو بازی خوب مقابل نیجریه و آرژانتین انجام داد. باخت مقابل آرژانتین كه با گل دقیقه آخر ثبت شد، روحیه بازیكنان را كم كرد. در غیر این صورت آن‌ها مقابل بوسنی هم خوب كار می‌كردند. در كل عملكرد تیم ملی در جام جهانی مثبت و قابل قبول بود.

 

43 43

کد N361469

وبگردی