آفتاب

تلاش ترکیه برای تبدیل شدن به مرکز ارایه خدمات مهندسی به هواپیمایی منطقه

تلاش ترکیه برای تبدیل شدن به مرکز ارایه خدمات مهندسی به هواپیمایی منطقه

آنکارا – ایرنا – مرکز خدمات مهندسی تعمیر، نگهداری و اصلاح هواپیماهای مسافری با سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری شرکت هواپیمایی ترکیه روز جمعه در مراسمی با حضور ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه گشایش یافت. هدف از احداث این مرکز ارائه خدمات مهندسی به منطقه اورسیا اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، این مرکز که ادعا شده است تنها پایانه ارایه خدمات مهندسی، تعمیر و اصلاح هواپیماهای مسافربری مجهز به فناوری پیشرفته صنعت هواپیمایی کشورهای منطقه خواهد بود، در محدود فرودگاه ˈصبحیا گوکچنˈ واقع در بخش آسیایی استانبول ساخته شده است.

این مرکز قرار است علاوه بر استفاده هواپیماهای شرکت هواپیمایی ترکیه به هواپیماهای مسافربری شرکتهای هواپیمایی کشورهای منطقه نیز باز خواهد بود.

اردوغان در مراسم گشایش این مرکز که بطور زنده از شبکه های خبری ترکیه پخش می شد، با یادآوری اینکه تعداد فرودگاههای فعال در این کشور طی 12 سال از 26 فرودگاه به 52 فرودگاه افزایش یافته است گفت: با سرمایه گذاریهای لازم و تلاش های انجام شده تعداد جابجایی مسافر در این دوره در خطوط داخلی ترکیه از 9 میلیون به 76 میلیون نفر در سال گذشته رسیده است.

نخست وزیر ترکیه گفت: حمل و نقل هوایی در ترکیه دیگر از حالت ارایه خدمات به قشر ثروتمند حالت عمومی به خود گرفته و با قیمت های اتوبوس بین شهری رقابت می کند.

اردوغان با ادعای اینکه شرکت هواپیمایی ترکیه در سال های اخیر فعالیت درخشانی داشته است، گفت: اکنون این شرکت در بین شرکت های هواپیمایی جهان از نظر بیشترین نقطه پرواز در جهان صدر نشین شده است.

نخست وزیر ترکیه از راه اندازی طرح ساخت فرودگاه سوم در استانبول با سرمایه گذاری 22 میلیارد یورویی و پذیرش سالانه 150 میلیون مسافر خبر داد و گفت: شرکت هواپیمایی ترکیه علاوه بر خدمات حمل مسافر به صورت مرکز تعمیر و نگهداری و بازسازی هواپیماهای 36 کشور منطقه در خواهد آمد.

ˈحمدی توپچوˈ رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی ترکیه نیز با یادآوری اینکه این طرح برای حدود 7 هزار نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد کرد، مدعی شد که مرکز خدمات مهندسی، تعمیر، نگهداری و اصلاح هواپیماهای مسافربری شرکت هواپیمایی ترکیه (HABOM - هابوم) هدف تبدیل شدن به سومین پایانه بزرگ ارائه خدمات مهندسی به صنعت هواپیمایی در جهان را دنبال می کند.

او با یادآوری اینکه شرکت هواپیمایی ترکیه دارای 15 شرکت زیر مجموعه ای در خصوص ارائه خدمات زمینی به هواپیماهای مسافربری، تعمیر، نگهداری، تولید لوازم تزئینی داخل هواپیما، تولید صندلی هواپیما، ارائه خدمات سوخت رسانی است، افزود: استانبول در آینده نزدیک به بزرگترین مرکز خدمات لجستیکی هواپیماهای مسافربری منطقه تبدیل خواهد شد.

توپچو فعال شدن مرکز خدمات مهندسی هواپیما در فرودگاه صبیحا گوکچن را مهمترین گام در این راه ارزیابی کرد و گفت: در شعاعی به فاصله پرواز سه و نیم ساعت از استانبول 55 کشور قرار دارد که 39 درصد ناوگان تجاری هواپیمای جهان در این منطقه قرار دارد.

رییس هیات مدیره ترکیش ایر گفت: ترکیه مصمم است از این ظرفیت و موقعیت جغرافیایی خود استفاده کند و هابوم در این راه گام موثری می باشد.

به گفته وی وسعت این تاسیسات 380 هزار متر مربع است و دارای دو سالن بزرگ سرپوشیده است.

این مرکز ظرف چهار سال و با سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری احداث شده است که 100 درصد آن را شرکت هواپیمایی ترکیه تامین کرده است.

ترکیش ایر انتظار درآمد سالانه نیم میلیارد دلار از این مرکز را دارد.

خاورم/2011**1010
کد N361437

وبگردی