آفتاب

آتش سوزی در جنگل های یونان

آتش سوزی در جنگل های یونان

آتن - ایرنا - بر اثر آتش سوزی مهیبی که ظهر جمعه درجنگل های کوه هایˈ پلیکوˈ واقع در جنوب شرقی یونان رخداده، جنگل های این منطقه در آتش می سوزند.

به گزارش ایرنا از آتن، این آتش سوزی که ازظهر روز جمعه درجنگل های منطقه کوهستانی ˈ پلیکوˈ رخداده ، جنگل های این منطقه همچنان در آتش می سوزند و تا کنون نیروهای آتش نشانی قادر به مهار و خاموش کردن این آتش سوزی نشده اند.

به گزارش نیروهای آتش نشانی تاکنون به علت کوهستانی بودن منطقه و مشکلاتی که نیروهای آتش نشانی با آن روبه رو هستند، بخش های وسیعی از جنگل ها و مزارع کشاورزی این منطقه را به خاکستر تبدیل شده است.

رسانه های خبری یونان از این منطقه گزارش دادند: نیروهای امدادی و آتش نشانی، با بکارگیری 30 خودروی ویژه، یک بالگرد و 2 هواپیمای ویژه اطفای حریق همچنان برای مهار و جلوگیری از گسترش آتش تلاش می کنند.

در همین حال آتش سوزی دیگری در جنگل های شهر ˈ ملیسناˈ واقع در جنوب و غرب یونان رخ داد که تلاش ماموران آتش نشانی برای مهار آن همچنان ادامه داد.

برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی 26 خودرور، 35 آتش نشان، دو بالگرد و 4 هواپیمای ویژه اطفای حریق تلاش می کنند.

اداراه آتش نشانی یونان دراین باره گزارش داد : از پنجشنبه بعد از ظهر تاکنون 79 جنگل در نقاط مختلف یونان دچار حریق شده اند که طی 10 سال گذشته ، بی سابقه بوده است.

نیروهای آتش نشانی و امنیتی، همچنین اعلام کردند: با تلاش و حضور به موقع نیروهای آتش نشانی اکثر این آتش سوزی ها مهار شده و تلاش برای مهار کردن بقیه آتش سوزی ها همچنان ادامه دارد.

اروپام**2170**1010
کد N361431

وبگردی