آفتاب

نماینده آیت‌الله سیستانی: تنها راه‌حل پایان بحران عراق حفظ وحدت است

نماینده آیت‌الله سیستانی: تنها راه‌حل پایان بحران عراق حفظ وحدت است

نماینده مرجع عالیقدر شیعیان با بیان اینکه حفظ وحدت عراق تنها راه‌حل پایان دادن به بحران کشور است، نسبت به وجود برخی طرحها برای تقسیم و تجزیه عراق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، "عبدالمهدی الکربلایی"، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در کربلا امروز (جمعه) در گفت‌وگویی تاکید کرد: در شرایط کنونی عراق، ما باید نسبت به طرح‌هایی هشدار بدهیم که هدف آن‌ها تجزیه و تقسیم عراق و فروپاشی این کشور است.

وی تصریح کرد: شیمون پرز، رئیس اسرائیل با اظهارات اخیر خود آشکارا این طرح‌ها را تایید کرد.

الکربلایی خاطرنشان کرد: هرچه بحران عراق بزرگ باشد، ملت این کشور می‌توانند با آن مبارزه کنند چرا که ملت عراق از بحران‌های بزرگتری در طول تاریخ عبور کرده‌اند و نباید برخی افراد یا مسئولان تقسیم را راه حل بحران بدانند.

وی افزود: راه حل اصلی بحران حفظ وحدت عراق و یکپارچگی تمامی بخش‌ها و قشرهای این کشور است.

الکربلایی تاکید کرد: از مدت‌ها پیش طرح‌ها و نقشه‌هایی وجود داشته که هدف آن تجزیه عراق بوده است اما ما باید نسبت به این برنامه‌ها آگاهی کامل داشته باشیم و فرصت را از دست ندهیم.

شیمون پرز اخیرا در دیدار با باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا گفته بود: بدون مداخله نظامی گسترده امکان یکپارچه‌سازی عراق وجود ندارد و کردها عملا کشور مستقل خود را تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام

کد N361338

وبگردی