آفتاب

روسیه: ناتو در مساله اوکراین از اصول جنگ سرد پیروی می کند

روسیه: ناتو در مساله اوکراین از اصول جنگ سرد پیروی می کند

مسکو-ایرنا - معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه از سیاست های ناتو در مساله اوکراین انتقاد کرد و گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از اصول دوره جنگ سرد در مساله اوکراین پیروی می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، خانم ماریا زاخارووا روز جمعه گفت: با توجه به اظهارات اخیر ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیر کل ناتو، این سازمان همچنان گرفتار تفکرات دوره جنگ سرد است و از منطق ˈخودی و بیگانهˈ پیروی می کند.

وی افزود: راسموسن بجای تجزیه و تحلیل وضعیت بسیار پیچیده اجتماعی و سیاسی اوکراین، تلاش می کند تمام مسوولیت وضع پیش آمده در این کشور را بر دوش روسیه گذارد.

زاخارووا گفت: ناتو تمام تلاش های روسیه برای کمک به روند حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین را نادیده می گیرد.

مقام روس از رویکرد ناتو در اوکراین انتقاد کرد و یادآورشد: متاسفانه ناتو در این شرایط حساس اوکراین از مقام های این کشور نمی خواهد که از اعلام اولتیماتوم در مساله آتش بس صرف نظر کند.

وی ادامه داد: ناتو بجای این اقدام به سیاست گسترش توانایی نظامی اوکراین می پردازد که از آن برای سرکوبی ساکنان مناطق شرق و جنوب این کشوراستفاده می شود.

زاخارووا گفت: بدیهی است که ناتو به بهانه حوادث اوکراین، بر تشنج در مناطق همجوار روسیه می افزاید.

روابط روسیه و ناتو در ماه های اخیر به دلیل مساله اوکراین تیره شده است.

سازمان ناتو برای اعمال فشار بر روسیه چند رزمایش در مناطق همسایه این کشور برگزار کرده و چند ناو هم در دریای سیاه مستقر کرده است.

اروپام/2242**۵۱۸ **1010
کد N361303

وبگردی