آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

هشدار درباره سیطره داعش بر منابع نفتی/ خسارت 12 میلیارد دلاری تروریستها به عراق

هشدار درباره سیطره داعش بر منابع نفتی/ خسارت 12 میلیارد دلاری تروریستها به عراق

مشاور امنیت اقتصادی در منطقه کردستان عراق درباره سیطره گروه تروریستی داعش بر منابع نفتی عراق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عراقی السومریه نیوز، "بیوار خنسی" مشاور امنیت اقتصادی منطقه کردستان عراق در اظهاراتی تاکید کرد: در نتیجه اقدامات گروههای تروریستی و ناامنی در استانهای دیالی، کرکوک و موصل تاکنون بین 9 تا 12 میلیارد دلار به عراق آسیب وارده آمده است.

وی با هشدار درباره سیطره گروه تروریستی داعش بر میادین نفتی عراق، افزود: این اقدام داعش بر شرایط منطقه و بازارهای جهانی انرژی تاثیر می گذارد و باید از دستیابی این گروه تروریستی به منابع نفتی جلوگیری به عمل آورد.

مشاور امنیت اقتصادی منطقه کردستان عراق افزود: ناامنی ها در استانهای کرکوک، موصل و دیالی باعث توقف صادرات نفت از طریق کرکوک به بندر جیهان ترکیه شده و این مسئله تاکنون 9 تا 12 میلیارد دلار به عراق آسیب زده است.

بیوار خنسی در ادامه تاکید کرد: در استان نینوا 11 میدان نفتی و گازی فعال وجود دارد که سیطره داعش بر آنها اقتصاد عراق را در معرض تهدید قرار خواهد داد. همچنین ممکن است آنها همانند سوریه دست به منفجر کردن این میادین نفتی و گازی بزنند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف داعش در عراق سیطره بر منابع مهم اقتصادی این کشور است و باید از وقوع این مسئله جلوگیری کرد.

در تحولی دیگر، یکی از مقامات شورای استانداری دیالی سیطره گروه تروریستی داعش بر میدان گازی المنصوریه در شرق بعقوبه را تکذیب کرد.

کد N361231

وبگردی