آفتاب

قلیچداراوغلو: بخشی از سلاحهای در دست داعش را ترکیه تامین کرده است

قلیچداراوغلو: بخشی از سلاحهای در دست داعش را ترکیه تامین کرده است

آنکارا- ˈ کمال قلیچداراوغلوˈ رهبر حزب ˈجمهوریخواه خلق ترکیه یکبار دیگر ادعای خود مبنی بر تامین بخشی از سلاحهای در دست داعش از سوی ترکیه را تکرار کرد.

وی در گفت گو با خبرنگاران رسانه های ترکیه افزود: بخش عمده سلاحهای در دست داعش متاسفانه سلاحهایی است که از سوی ترکیه تامین شده است.

رهبر بزرگترین حزب سیاسی مخالف دولت در مجلس ملی ترکیه با طرح این پرسش که ترکیه به عنوان یک کشور قابل احترام چگونه می تواند با تریلی برای تروریست ها در سوریه سلاح ارسال کند؟ گفت: سوریه همسایه ترکیه است و خانه همسایه شما در آتش می سوزد ولی ترکیه بجای خاموش کردن این آتش بنزین برروی آن می پاشد و این آتش به ترکیه نیز سرایت کرده است.

قلیچداراوغلو از سیاست های منطقه ای حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ انتقاد کرد و گفت: سیاست های ترکیه در منطقه خاورمیانه با شکست روبه رو شده و این را همگان برزبان می آورند ، حال اینکه ترکیه به عنوان یک کشور مهم امکان و قابلیت ایفای نقش کلیدی در منطقه خاورمیانه را دارد بود.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق گفت: وزیرخارجه ترکیه اعتباری در منطقه ندارد و کسی دیگر گوش به حرفهای وی نمی دهد. ترکیه در مصر- سوریه که کشورهای مهم منطقه هستند سفیر ندارد و کشورهای منطقه ما را جدی نمی گیرند و قدرت ترکیه در خاورمیانه از میان رفته است.

قلیچداراوغلو همچنین از ممنوعیت پخش اخبار مرتبط با گروگانهای ترک در دست داعش انتقاد کرد و گفت: در موصل قریب به 100 تبعه ترک گروگان گرفته شده اند ولی حتی این مساله بدلیل ممنوعیت پخش اخبار در ترکیه نمی تواند موضوع بحث باشد.

قلیچداراوغلو روز سه شنبه نیز گفته بود که مدارک ارسال سلاح از سوی ترکیه برای داعش را در دست دارد و این مدارک و اسناد را در آینده منتشر خواهد کرد.

خاورم**2012 **1010
کد N361168

وبگردی