آفتاب
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی:

هفتم تیر یک واقعه مهم و تاریخ‌ساز در انقلاب بود/ ترورها برای سرنگونی انقلاب بود

هفتم تیر یک واقعه مهم و تاریخ‌ساز در انقلاب بود/ ترورها برای سرنگونی انقلاب بود

استکبار رسانه‌هایی نیز به وجود آورده تا یک چهره و الگوی تکفیری، تروریستی، ارعابی و افراطی را تبلیغ و ترویج کنند و از طرفی یک اسلام لائیک و وابسته را هم ایجاد کرده‌اند و با تبلیغات فراوان می‌خواهند مسلمانان را مخیر به انتخاب این دو الگو ساختگی بکنند

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران حادثه هفتم تیر را یک واقعه مهم و تاریخ‌ساز در انقلاب دانست و بیان کرد: در آن واقعه، انسان‌های مدیر، مدبر و ورزیده عالم و نماینده و وزیر و... که 72 تن از بهترین یاران انقلاب و نظام بودند، به شهادت رسیدند. این حادثه آنقدر عظیم است که باید ابعادش برای نسل جوان بازخوانی شود و مورد بررسی قرار گیرد چراکه اگر این حادثه در هر کشور دیگری بود، آن کشور و نظامش سقوط می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در مراسم گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر که دیشب در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) لواسان برگزار شد، گفت: تاریخ پرعظمت اسلام دارای فرازهای بزرگ و درس‌آموزی برای همه انسان‌ها در همه ادوار است که یکی از آنها مربوط به جنگ احد است.

وی با بیان اینکه حادثه جنگ احد آنقدر مهم است که آیات متعددی از سوره مبارکه آل‌عمران را درباره آن نازل شده است، اظهار داشت: این آیات نه تنها بیانگر جریان تاریخ است بلکه یک درس و عبرت برای همه انسان‌هاست.

رئیس سابق مرکز اسلامی انگلیس ادامه داد: قصد مشرکین از جنگ احد، انتقام‌گیری از مسلمین به خاطر شکست در جنگ بدر بود. در جنگ بدر، سپاه اسلام توانست سپاه نیرومند مشرکین را شکست دهد و هفتاد تن از سران مشرک مکه به هلاکت رسیدند و مسلمانان قدرت خاصی گرفتند و بنابراین مشرکان برای جبران آن شکست، درصدد انتقام‌گیری برآمدند و سپاهی 5000 هزار نفره مشتمل بر 3000 نفر نیروی سواره و 2000 نفر نیروی پیاده جمع‌آوری کردند و به سمت مدینه حرکت کردند.

معزی با اشاره به اینکه سپاه اسلام ابتدا هزار نفره بود اما به دلیل خیانت و نفاق برخی از سران مدینه در میان راه 700 نفر شد، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) قبل از وقوع جنگ، گروهی را مامور کرد که در دالان دره‌ای بایستند و به آنها گفتند که با اذن ایشان، آن محل را ترک کنند. جنگ شروع شد و در ساعات اول، سپاه مشرکین، شکست سختی از سپاه اسلام خورد و فرار کرد. گروهی مشغول به جمع‌آوری غنایم شدند و آن گروه مامور شده نیز به هوای جمع‌آوری غنایم،‌ آن محل را بی‌اذن پیامبر ترک کرد و سپاه مشرکین پس از اطلاع از این مسئله، از آن محل وارد شد و مسلمانان را شکست دادند و حمزه عمومی پیامبر (ص) نیز به شکل فجیعانه‌ای به شهادت رسید.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه مسلمانان پس از شکست، با یأس و ناامیدی به سمت مدینه برگشتند، یادآور شد: اگر این یأس و ناامیدی در میان مسلمانان باقی می‌ماند، مسلمانان با مشکل بزرگی روبه‌رو می‌شدند که در این لحظات آیاتی نازل شد مبنی بر اینکه ای مسلمنان! اندوهگین و ناراحت نباشید و بشرط آنکه مومن باشید، پیروز خواهید بود.

وی افزود: در میانه جنگ، فریادی بلند شد مبنی بر اینکه پیامبر (ص) شهادت رسید. عده‌ای در هنگام، روحیه باختند و اگر ایشان به شهادت می‌رسید گروهی مجددا به گذشته جاهلی بازمی‌گشتند ولی اینطور نشد و اسلام باقی می‌ماند، چون براساس آیات الهی، دین اسلام متکی به فرد نیست و شاهد هستیم در همه در دوران‌ها و ادوار باقی ماند.

رئیس سابق مرکز اسلامی انگلیس با یادآوری اینکه عده‌ای نیز بیان می کردند که با فوت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی به خاتمه می‌رسد، خاطرنشان کرد: امام از میان ما رفت ولی انقلاب باقی ماند چراکه دین و انقلاب وابسته به فرد نیستند و این خداست که دین و انقلاب را نگه می‌دارد.

معزی با بیان اینکه نباید پس از شکست، ناراحت بود و باید ایمان داشت، بیان کرد: یادم می‌آید گروهی نیز در انقلاب ما هر وقت عملیات و فتحی صورت می‌گرفتع شادمان بودند و اگر با شکستی روبه‌رو می‌شدیم، ناراحت می‌شدند درس قرآن این است که نباید سستی ورزید و ناراحت بود بلکه باید ایمان داشت و تلاش کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه مسمانان در جنگ احد شکست خوردند ولی این شکست، یک امتحان الهی بود، عنوان کرد: در پس شکست‌ها و سختی‌هاست که ذات و گوهر انسان‌هاست که مشخص می‌شود و فرد خالص و ورزیده می‌شود و ویژگی‌های ذاتی و عالی انسان‌ها رشد می‌یابد. یاران انبیا هم با همه سختی‌ها و شهادت‌ها، سست و ناتوان نشدند و سرتسلیم فرود نیاورند و اگر انسان‌های مومن مقاومت کنند و صبوری پیشه کنند و در مقابل سختی‌ها سر تسلیم فرود نیاورند، پیروز می‌شوند و خدا آنها را بسیار دوست خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ در تارخ اسلام است، تاکید کرد: در این فراز، شاهدیم که گروهی مومن تهی‌دست در برابر یک جریان پیچیده و مجهز با دست خالی پیروز می‌شود و یک حادثه مهم تاریخی و بین‌المللی را رقم می‌زنند.

رئیس سابق مرکز اسلامی انگلیس با اشاره به شهادت یاران امام خمینی توسط دشمنان و منافقین گقت: در کنار امام یاران بزرگی بودند ولی پیروزی انقلاب، دشمنان اسلام و انقلاب به همراه منافقین یک سلسله از ترورها را ایجاد کردند و اگر ترورها را ببینیم، اسامی بلندی از عالمان، استادان، معلمان، فرهیختگان، مدیران، دانشمندان و... را مشاهده خواهیم کرد که گل نمونه‌ای آنها شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران حادثه هفتم تیر را یک واقعه مهم و تاریخ‌ساز در انقلاب دانست و بیان کرد: در آن واقعه، انسان‌های مدیر، مدبر و ورزیده عالم و نماینده و وزیر و... که 72 تن از بهترین یاران انقلاب و نظام بودند، به شهادت رسیدند. این حادثه آنقدر عظیم است که باید ابعادش برای نسل جوان بازخوانی شود و مورد بررسی قرار گیرد چراکه اگر این حادثه در هر کشور دیگری بود، آن کشور و نظامش سقوط می‌کرد.

معزی با بیان اینکه ترورها، نه برای مهار انقلاب بلکه برای سرنگونی و کودتا علیه انقلاب بود و می‌خواستند انقلاب ما سرنگون شود، خاطرنشان کرد: در هفتم تیر، چهره کریه و شیطانی گروهی منافق که خود را انقلابی و مومن معرفی می‌کرد، مشخص شد و چهره مقاوم و انسانی انقلابی ما جوشش یافت و انقلاب‌مان به خون این شهیدان تضمین یافت.

رئیس سابق مرکز اسلامی انگلیس خون شهید بهشتی موجب پایداری جمهوری اسلامی عناون کرد و ابراز داشت: دشمنان از پای ننشسته‌اند و هر بار توطئه جدیدی را شروع می‌کنند که هشت سال دفاع مقدس و جدیدا ترور دانشمندان ما یکی از توطئه‌های آنهاست و فکر می‌کنند که از این طریق، می‌توانند نظام را تضعیف کنند.

وی با اشاره به تحرکات داعش تاکید کرد: آنها وقتی که دیدند نمی‌توانند جلوی استحکام و نفوذ انقلاب در منطقه و جهان را بگیرند، گروهی مانند القاعده را تشکیل دادند تا خود مسلمانان، به دست خود، خود را نابود کنند و وقتی دیدند که القاعده سودی ندارد، داعش را ایجاد کردند و می‌خواهند با دامن زدن به به اختلافاتی مانند عرب و عجم و شیعه و سنی و برخی از اختلافات قدیمی اسلام را نابود کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به فعالیت برخی از رسانه‌ها یادآور شد: آنها برای این کار، رسانه‌هایی نیز به وجود آوردند تا یک چهره و الگوی تکفیری، تروریستی، ارعابی و افراطی را تبلیغ و ترویج کنند و از طرفی یک اسلام لائیک و وابسته را هم ایجاد کرده‌اند و با تبلیغات فراوان می‌خواهند مسلمانان را مخیر به انتخاب این دو الگو ساختگی بکنند.

رئیس سابق مرکز اسلامی انگلیس با اشاره به تلاش امام خمینی مبنی بر وحدت مسلمانان تصریح کرد: در برابر تلاش امام، دشمنان به دنبال تکه‌تکه کردن و فرقه‌گرایی در اسلام هستند تا اسلام تحجر، بی‌فکر و مبتنی بر احساسات غالی را جایگزین اسلام تامل، خردمند و اجتهاد کنند.

معزی با اشاره به شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ» گفت: همانطور که اقتصاد ما مقاومتی است و دولت در پس تحقق آن است، اخلاق و فرهنگ نیز باید مورد توجه قرار گیرد. فرهنگ، یک مقوله اساسی است که باید فرهنگ مقاومت و ایستادگی باشد و در کنارش نیز تقوا باشد و براساس قرآن، مقاومت بدون تقوا شکل نمی‌گیرد. تقوا و اخلاق جزوی از فرهنگ هستند.

رئیس سابق مرکز اسلامی انگلیس در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید مراقب باشیم تا راه امام و یاران امام را هرگز ناامید نمی‌شدند و مومن نیز بودند، ادامه بدهیم و سستی نورزیم.

لازم به ذکر است در این مراسم، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، آیت‌الله موسوی بجنوردی، علیرضا بهشتی، سیدمحمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، محسن مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، حسن غفوری فرد نماینده اسبق مجلس، حسن بیادی نائب رئیس سابق شورای تهران، محمد رویانیان مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس، سید محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم و حمید درخشان در این مراسم حضور داشتند.

کد N361052

وبگردی