آفتاب

درگیری تروریست ها داعش و گروههای رقیب در غوطه شرقی دمشق

درگیری تروریست ها داعش و گروههای رقیب در غوطه شرقی دمشق

تهران - ایرنا - رهبران گروه های تروریستی داعش و جیش الاسلام در حال تصفیه فیزیکی یکدیگر در منطقه غوطه شرقی شهر دمشق سوریه بسر می برند.

به گزارش شبکه المیادین، تشکیلات داعش به رهبری ابوبکر بغدادی در صدد آن است تا به تدریج با ایجاد شکاف در میان گروههای مسلح منطقه غوطه شرقی را به کنترل خود درآورد و آن را در اختیار گیرد.

بر اساس این گزارش، داعش در این منطقه در مقایسه با سایر گروههای مسلح تروریستی در موضع ضعیف تری قرار دارد.

گروه های تررویستی یادشده پیش از شروع یک جنگ فراگیر میان خود نبرد ترورها را در غوطه دمشق آغاز کرده اند.

ˈانس قویدر ابوهمام شامیˈ قاضی گروه تروریستی داعش در غوطه پس از جدا شدن از البغدادی به ˈزهران علوشˈ در دوما پناهنده شد اما داعشی ها چند روز پیش او را به تنهایی به چنگ انداخته و چشمانش را از حدقه بیرون آوردند و به همراه مادرش در زملکا با چاقو قطعه قطعه کردند.

گروه تروریستی جیش الاسلام موسوم به ˈسگهای آتشین ˈ با صدور بیانیه ای به داعش هشدار داد و یکی از رهبرانی سعودی تبار داعش موسوم به عبدالمجید العتیبی الثبتی را به قتل رساندند.

داعشی ها برخلاف استقرار گسترده خود در حومه شمالی حلب و تسلط بر الرقه و اکثر مناطق شهر دیرالزور در ریف دمشق پایگاه ثابت منحصر به خود ندارد و شمار آنها در این منطقه بیش از 800 جنگجو نیست که اکثر آنها اتباع خارجی هستند.

بر اساس این گزارش، داعش در غوطه دمشق به دلیل کم بودن تعداد عجله ای برای نبرد نداشته اما به ترورهای خود و حمله به پست های بازرسی گروه دیگر رغیب در شهر دوما ادامه می دهد.

داعش برای جبران تعداد کم نیروهای خود به گروههای تروریستی موسوم به جبهه اسلامی و النصره یورش می برد.

خاورم ** 1487 **1010
کد N361040

وبگردی