آفتاب

عراق محور مذاکرات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و جان کری در پاریس

عراق محور مذاکرات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و جان کری در پاریس

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با جان کری، با تاکید بر اینکه تشکیل کشور مستقل کرد امری حتمی است، گفت: تروریست‌ها در پی برهم زدن ثبات عراق و ثبات تمامی منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در پاریس، پایتخت فرانسه دیدار کرد.

وی در این دیدار با جان کری در خصوص آخرین تحولات خاورمیانه و روابط میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به ویژه پس از سازش فتح و حماس بحث و تبادل نظر کرد.

لیبرمن در این دیدار تصریح کرد: عراق در مقابل چشمان‌ ما تجزیه و تقسیم می‌شود و استقلال کردها و تشکیل کشور مستقل کرد امری حتمی است.

وی افزود: تندروها و تروریست‌ها تلاش می‌کنند نه تنها ثبات عراق بلکه ثبات تمامی منطقه و در راس آن کویت را از بین ببرند. اسرائیل آماده است تا به کشورهای عربی میانه‌رو در مقابله با تروریست‌ها همکاری کند.

لیبرمن در خصوص صلح با فلسطین گفت: در چنین شرایطی امکان رسیدن به حل و فصل یکجانبه با فلسطینی‌ها وجود ندارد وما به تحقق حل و فصل منطقه‌ای فراگیری نیاز داریم.

وی همچنین از کری خواست تا نشستی را با خانواده‌های سه شهرک ربوده شده اسرائیلی برگزار کند.

در همین راستا شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: بدون مداخله نظامی گسترده امکان یکپارچه سازی عراق وجود ندارد و این تاکیدی بر جدایی‌ کردها از اهل تسنن و تشیع است.

با بیان اینکه کردها عملا کشور خود را تشکیل داده‌اند گفت: به نظر می‌رسد ترکیه از اوضاع کردها خرسند است چرا که همواره می‌تواند نفت را از منطقه کردستان، وارد کند.

انتهای پیام

کد N360933

وبگردی