آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛

ایران دومین تیم قاره کهن در جام جهانی/ همه آسیایی‌‎ها چهارم شد

ایران دومین تیم قاره کهن در جام جهانی/ همه آسیایی‌‎ها چهارم شد

تیم‌های آسیایی در جام بیستم عملکرد نه چندان مطلوبی داشتند و هیچکدام از آنها نتوانستند طعم پیروزی در این مسابقات را بچشند. در این بین کره‌جنوبی بهترین و استرالیا بدترین عملکرد خود را در این جام بدست آوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی 2014 برزیل درحالی بامداد جمعه به پایان رسید که کره‌جنوبی آخرین نماینده آسیا هم برابر بلژیک شکست خورد تا همه تیم‌های آسیایی بدون برد به کار خود در جام بیستم پایان دهند. 

در این بین تیم‌های کره‌جنوبی، ایران و ژاپن هر کدام در این جام یک تساوی و 2 باخت کسب کردند اما استرالیا هر 3 بازی خود را به حریفانش واگذار کرد.

استرالیا در گروه B، ابتدا با نتیجه 3 بر یک مغلوب شیلی شد، سپس برابر هلند 3 بر 2 باخت و در نهایت هم با 3 گل مغلوب اسپانیا شد تا بدترین نتیجه آسیایی‌ها را در این جام رقم بزند.

گروه C دیگر تیم آسیایی یعنی ژاپن حضور داشت که ابتدا پیروزی یک بر صفر را با نتیجه 2 بر یک به ساحل عاج واگذار کرد، سپس مقابل یونان 10 نفره به تساوی بدون گل دست یافت و در نهایت مقابل کلمبیا با نتیجه 4 بر یک تن به شکست داد.

تیم ایران که پس از استرالیا در گروه سختی قرار گرفته بود، ابتدا نیجریه را با تساوی بدون گل متوقف کرد. سپس برابر آرژانتین با تک گل دقیقه 1+90 لیونل مسی شکست خورد و در بازی آخرش در گروه F مقابل بوسنی با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد.

کره‌جنوبی هم در گروه H ابتدا پیروزی یک بر صفر را با تساوی یک بر یک برابر روسیه عوض کرد، سپس با نتیجه 4 بر 2 مغلوب الجزایر شد و در بازی آخر هم با یک گل مغلوب بلژیک شد.

در قباس آماری عملکرد تیم‌های آسیایی در جام جهانی 20141 برزیل، کره‌جنوبی با توجه به گل زده بیشتر و گل خورده کمتر نسبت به ایران، بهترین تیم آسیا در جام بیستم لقب بگیرد. ایران پس از کره‌جنوبی در رده دوم تیم‌های آسیایی در جام جهانی برزیل قرار گرفت، ژاپن در جایگاه سوم ایستاد و استرالیا هم عنوان بدترین تیم آسیا در این رقابتها را به خود اختصاص داد.

جدول رده‌بندی تیم‌های آسیایی در جام بیستم

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 کره‌جنوبی 3 - 1 2 3 6 3- 1
2 ایران 3 - 1 2 1 4 3- 1
3 ژاپن 3 - 1 2 2 6 4- 1
4 استرالیا 3 - - 3 1 10 9- 1

 

کد N360892

وبگردی