آفتاب

شفیعی: ایران نیازی به مداخله در عراق نمی‌بیند

شفیعی: ایران نیازی به مداخله در عراق نمی‌بیند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران معتقد است دولت عراق توانایی مقابله با داعش را دارد و بر همین اساس نیازی به مداخله در این کشور نمی‌بیند.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طبق حقوق بین‌الملل بخصوص حقوق بشر دوستانه هر کشوری اگر احساس کند چه اتباع خودش و چه غیراتباع خودش در خطر هستند به لحاظ حقوقی و به لحاظ اخلاق بین‌الملل می‌تواند مداخله کند بنابراین در حال حاضر که داعش چنین رفتار خشن و تروریستی را از خود در قبال جامعه‌ای نشان می‌دهد ایران یا هر کشور دیگری می‌تواند علیه این گروه شورشی مداخله کند.

وی افزود: علاوه بر این طبق حقوق بین‌الملل، دولت‌ها آزادند از کشور ثالثی تقاضای نیرو کنند لذا اگر دولت عراق تقاضای رسمی از ایران داشته باشد ایران می‌تواند مطابق موازین بین‌المللی علیه داعش در این کشور مداخله کند.

نماینده مردم ممسنی در مجلس یادآور شد: آمریکایی‌ها خودشان این بنا را تحت عنوان ضربه پیش‌دستانه یا پیشگیرانه گذاشتند و طبق این دو روش ایران می‌تواند نسبت به تهدیدی که علیه مرزهایش متصور است اقدام کند.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: با همه این اوصاف و با وجود امکان مداخله ایران در عراق اما ما معتقدیم دولت عراق توانایی مقابله و جمع کردن بساط داعش را دارد بنابراین لزومی به مداخله در این کشور نمی‌بینیم.

انتهای پیام

کد N360778

وبگردی