آفتاب

استقبال سازمان ملل و اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات پارلمانی لیبی

استقبال سازمان ملل و اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات پارلمانی لیبی

سازمان ملل و اتحادیه اروپا در بیانیه‌هایی جداگانه‌ای از برگزاری انتخابات پارلمانی در لیبی استقبال کرده و آن را اقدام مهمی برای برقراری دموکراسی در این کشور دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای به مردم لیبی به خاطر برگزاری انتخابات پارلمانی تبریک گفت و این اقدام را اقدام مهمی برای تحقق صلح و ثبات در کشور و تکمیل روند سیاسی موجود در لیبی دانست.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه خشونت‌ها در لیبی، از تمامی لیبیایی‌ها خواست تا خشونت را کنار بگذارند.

بان کی مون همچنین ضمن محکوم کردن ترور سلوی بوقعقیص، فعال لیبیایی در عرصه حقوق بشر در بنغازی، بر حمایت از مدافعان حقوق بشر تاکید کرد.

وی گفت: سازمان ملل آماده حمایت از مردم و مسئولان لیبیایی برای برقراری امنیت و ثبات در این کشور است.

از سوی دیگر کاترین اشتون، مسئول کمیته خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای از مردم لیبی به خاطر شرکت در انتخابات پارلمانی به رغم اوضاع وخیم امنیتی قدردانی کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: این انتخابات فرصتی برای بازگرداندن روند انتقالی در لیبی به مسیر درست خود و برقراری ثبات سیاسی در این کشور است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا به حمایت از موسسات و مسئولان لیبیایی جهت برقراری امنیت و دموکراسی در کشور پایبند است.

در همین راستا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز در بیانیه‌ای از برگزاری انتخابات پارلمانی لیبی استقبال کرد و آن را اقدام مهمی برای برقراری دموکراسی و امنیت در کشور دانست.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات تنها گام اول است گفت: دولت جدید لیبی باید برای مقابله با چالش‌های امنیتی و سیاسی در کشور تلاش کند.

انتهای پیام

کد N360762

وبگردی