آفتاب
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

استکبار سعی دارد عراق را در برابر انقلاب اسلامی قرار دهد

استکبار سعی دارد عراق را در برابر انقلاب اسلامی قرار دهد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عراق متحد ایران اسلامی است و به همین دلیل پیاده نظام استکبار به ویژه بعثی‌ها با تمام توان سعی دارند این کشور را در برابر انقلاب اسلامی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در سی و سومین سالگرد بزرگداشت شهدای هفتم تیر که شب گذشته در محل دفتر سابق حزب جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد، گفت: با شکل‌گیری جبهه مقاومت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها بازوان قدرتمندی دارد. امروز استکبار در سوریه، لبنان و فلسطین سیلی سختی از انقلاب خورده است.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه هسته‌ای توانسته‌ایم با اقتدار تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: در حوزه هسته‌ای توانسته‌ایم با اقتدار در گفت‌وگوهای پرچالش با 1+5 به خوبی از منافع ملی دفاع کنیم. امروز کشورهای عضو 1+5 به دلیل استقامت ستودنی ملت و مسئولان ایرانی در موضع ضعف قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تشریح حوادث ششم و هفتم تیر 1360، گفت: اتفاقی که پس از انفجارات ششم و هفتم تیر 1360 رخ داد موجب تقویت روح استقامت و پایداری در مردم و مسئولان شد والا کدام نظام سیاسی در آغاز شکل‌گیری‌اش با چنین چالش سختی روبرو می‌شد و می‌توانست با عزت و اقتدار به راهش ادامه دهد و یا کدام نظام سیاسی پیدا می‌شود که بانک مرکزی‌اش تحریم می‌شود ولی همچنان پایدار می‌ماند.

ابوترابی تصریح کرد: ایجاد شکاف در مدیریت سیاسی کشور در بحبوحه جنگ تحمیلی موجب زاویه گرفتن و فاصله عمیق عالی‌ترین مدیر اجرایی و فرمانده نیروهای نظامی (بنی‌صدر) با نیروهای انقلاب شد. در چنین شرایطی فاز نظامی جریان نفاق هم کلید خورد به طوریکه منافقین در 30 خرداد 1360 با اعلام رسمی فعالیت نظامی خود را رسما آغاز کردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنان با حضور در حوزه‌های کلیدی نظام باور داشتند که به سرعت به اهداف مدنظرشان می‌رسند. شاخه نظامی این گروه به فاصله زمانی اندک، نهاد ریاست‌جمهوری و دفتر حزب جمهوری اسلامی را هدف قرار داد. در این فاصله ترور برخی شخصیت‌ها و انفجار برخی دیگر از مراکز نیز رقم خورد.

وی یادآور شد: آنها در ششم تیر 1360 مقام معظم رهبری را در مسجد اباذر با انفجاری هولناک تا مرز شهادت پیش بردند و فردای آن روز با منفجر کردن دفتر حزب جمهوری اسلامی، شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب اسلامی را به همراه چهار وزیر، 30 نماینده مجلس و حدود 20 معاون وزیر به شهادت رساندند.

انتهای پیام

کد N360759

وبگردی