آفتاب
معاون پارلمانی و حقوقی وزارت علوم :

آغاز رایزنی‌ با نمایندگان مجلس برای رفع سوءتفاهم‌ها درباره استیضاح وزیر علوم

آغاز رایزنی‌ با نمایندگان مجلس برای رفع سوءتفاهم‌ها درباره استیضاح وزیر علوم

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با اعلام این که نامه استیضاح وزیر هنوز به دست ما نرسیده است، گفت : رایزنی ها با نمایندگان مجلس آغاز شده است تا سوءتفاهم‌های احتمالی برطرف شود.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: نامه استیضاح وزیر هنوز اعلام وصول نشده است و معمولا تا زمانی که اعلام وصول نشود، نامه ای به دست ما نمی‌رسد.

وی درباره دلایل استیضاح نیز اظهار کرد: تا زمانی که رسما به وزارت علوم اعلام نشود مسئله‌ای را اعلام نخواهیم کرد، اما از گوشه و کنار صحبت هایی شنیده شده است.

نصیری قیداری با تاکید بر اینکه رایزنی ها آغاز شده است،گفت: نمایندگان وظیفه قانونی شان را انجام می‌دهند و ما هم در چارچوب قوانین گفت‌وگو می کنیم تا ببینیم خواسته نمایندگان چیست و اگر در حد مقدورات و در چارچوب اختیارات و قوانین باشد پاسخگو سوالات خواهیم بود.

نصیری قیداری درباره سرنوشت پرونده 3هزار بورسیه دکتری که دارای شرایط بورسیه نبوده‌اند نیز اظهار کرد: کمیته بررسی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی تشکیل شده و در حال بررسی است و تا نتایج آن قطعی نشود چیزی اعلام نخواهد شد.

به گزارش ایسنا ، هنوز رسما دلیل استیضاح روشن نیست اما آنچه که باعث شد تا نمایندگان در 8 دی ماه سال گذشته وزیر را فرابخوانند و کارت زرد به او دهند انتصابات در دانشگاه‌ها بوده است و آنچه که این روزها داغ برخی از نمایندگان را تازه کرده ممکن است انتصابات وزیر علوم در دانشگاه‌های بزرگی هم چون تهران، امیرکبیر، تربیت مدرس و شریف باشد.

انتهای پیام

کد N360701

وبگردی