آفتاب

یک نماینده پیشین مجلس : قوه قضاییه ضامن سلامتی همه قواست

یک نماینده پیشین مجلس : قوه قضاییه ضامن سلامتی همه قواست

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قوه قضاییه ضامن سلامتی همه قوا و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: ‌اگر قوه قضاییه براساس قضا و عدالت اسلامی اقدام کند، قوه مجریه و مقننه هم از سلامت لازم برخوردار می‌شود چون بخشی از دستگاه قضایی کشور، بازرسی کل کشور است که از آلودگی‌ دستگاه‌های اجرایی پیشگیری می‌کند.

فاطمه آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که در اسلام کسانی که در کسوت قضا قرار می‌گیرند تکیه‌شان بر جایگاه امیرالمومنین است و باید براساس آن منش و دستورالعمل در اسلام عمل کنند، اظهار کرد: در کشور ما تفکیک قوا حاکم است و هیچ‌کس حق دخالت در امور قوای دیگر از جمله قوه قضاییه را ندارد.

وی با بیان این‌که اصل برائت در اسلام بر آن است که همه پاک و درست‌کارند مگر این‌که خلاف آن ثابت شود که ثابت کردن آن نیز نیاز به اسناد و مدارک دارد، تصریح کرد: نگاه جناحی، گروهی و سازمانی در قضای اسلامی معنی و مفهوم ندارد و همه مقابل دستگاه قضای اسلامی برابر هستند چه یک کارگر و یا یک وزیر. چون حتی مقام وزارت هم برای یک انسان مصونیتی در مقابل خطا و اشتباه و خیانت به نظام ایجاد نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این‌که در نظام اسلامی آنها که دارای مسئولیت و جایگاه اجرایی هستند، بیشتر باید به اعمال و رفتار و حرکاتشان دقت کنند، تصریح کرد: باید بدانیم که عدالت تعریف خاص و فردی ندارد و در اسلام عدالت چنین تعریف شده است که هرکس و هرچیز سر جای خود قرار گیرد، اما گاهی می‌بینیم این امر مشتبه می‌شود و افراد وقتی در پست و جایگاهی بالا قرار می‌گیرند فکر می‌کنند خودشان، نظام و اسلام هستند. در حالی‌که نظام و اسلام به آنها آبرو داده است و آنها خادم نظام هستند. پس گاهی به خود اجازه تخلف می‌دهند و انتظارشان این است چون در جایگاه و پستی حساس هستند در برابر دستگاه قضایی مصون باشند.

آجرلو با بیان این‌که خط قرمز ما جایگاه ولایت است گفت: در نگاه عدالت و قضای اسلامی هرکس پایین تر از ولایت در هر جایگاه، پست و مقام باید در مقابل تخلف خود پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر این‌که هرکس به نظام هزینه تحمیل کند، باید محاکمه شود، تصریح کرد: نمی‌توان صرف نگاه‌های شخصی و فردی برای دستگاه قضا تفسیر بگذاریم و آن را به نفع یک گروه و یا جناح خاص نگاه کنیم یعنی نباید با هیاهو و تبلیغات باعث شویم که دستگاه قضا تسلیم شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث سال 88 گفت: فتنه کلمه‌ای بود که مقام معظم رهبری استفاده کردند پس نباید با روی کارآمدن یک تفکر خاص فتنه‌گران احساس امنیت کنند و در مقابل دستگاه قضا احساس مصونیت داشته باشند چون این نظام بر خون شهدا مبتنی است و هرکس به این نظام هزینه تحمیل کند در هر کسوت و لباسی باشد و با هر پرچمی حرکت کند، باید پاسخگوی تخلف خود باشد.

آجرلو در پایان تاکید کرد: خواست خانواده شهدا از دستگاه قضا این است که به قضا و عدالت اسلامی رفتار کند.

انتهای پیام

کد N360683

وبگردی