آفتاب

عراق محور رایزنی کری با وزرای خارجه کشورهای عربی در پاریس

عراق محور رایزنی کری با وزرای خارجه کشورهای عربی در پاریس

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا مذاکراتی با وزرای خارجه اردن، عربستان و امارات در پاریس داشت که در این دیدار در خصوص بحران عراق با این مقامات بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، یک منبع عالی‌رتبه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با ناصر جوده، وزیر خارجه اردن، سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان و عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات اظهار داشت: تهدید گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) تنها محدود به عراق نمی‌شود بلکه تهدید آن تمام منطقه را در بر می‌گیرد.

کری وزرای خارجه کشورهای عربی را از نتایج سفر خود به بغداد و اربیل با خبر کرده و اعلام کرد که در این سفر تلاش کرده است تا رهبران عراقی را به وحدت برای مقابله با خطر تقسیم این کشور قانع کند.

این مسئول در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تمام وزراء در نشست روز پنج‌شنبه در پاریس نسبت به اینکه یک دولت فراگیر در عراق وجود ندارد، اظهار نگرانی کرده و تاکید کردند که باید این اوضاع تغییر کند.

یک مسئول دیگر در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کری در خصوص احتمال حملات هوایی آمریکا علیه گروه مسلح در عراق گفته است: واشنگتن در حال حاضر اهداف احتمالی را مورد بررسی قرار می‌دهد اما تا به این لحظه هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص عملیات نظامی نگرفته است.

در همین حال سعود فیصل گفت: تمام این مسائل برای کشورهای ما بسیار اهمیت دارد. ما از طریق همکاری میان کشورها امیدوار هستیم که بتوانیم بر اوضاع خاورمیانه تاثیر بگذاریم.

کری امروز (جمعه) به عربستان می‌رود تا با عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در خصوص اوضاع خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N360658

وبگردی