آفتاب

صعود بلژیک و الجزایر، حذف روسیه با کاپلو

صعود بلژیک و الجزایر، حذف روسیه با کاپلو

تیم‌های بلژیک و الجزایر با قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم گروه‌ H به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی راه یافتند و روسیه و کره جنوبی حذف شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بلژیک و کره جنوبی در سومین دیدارشان در جام جهانی به مصاف هم رفتند.

در نیمه نخست دو تیم چند حمله جدی روی دروازه هم ایجاد کردند که مرتنس از بلژیک و چو جای چول از کره جنوبی بهترین موقعیت‌های تیم‌شان را از دست دادند البته بلژیکی‌ها چندین تغییر در تیم خودشان ایجاد کرده بودند که از جمله می‌توان به حضور عدنان یانوزای در زمین مسابقه اشاره کرد که اولین بازی‌اش را با پیراهن بلژیک انجام داد.




البته بلژیکی‌ها در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست 10 نفره شدند. در این صحنه دفور به دلیل خطای خطرناک روی بازیکن کره‌ای از داور مسابقه کارت قرمز گرفت تا شاگردان ویلموتس نیمه دوم را 10 نفره شروع کنند. در این نیمه بازیکنان کره‌ای بازی بهتری به نمایش گذاشتند و اگر مهاجمان این تیم دقت می‌کردند می‌توانستند تیم‌شان را به گل برسانند. حتی یک بار دیرک دروازه به کمک بلژیک آمد تا دروازه این تیم بسته بماند.




در ادامه یان فرتونگن موفق شد از روی توپ برگشتی دروازه کره جنوبی را باز کند تا بلژیک که از سرگروهی در این گروه خیالش تقریبا راحت بود، سه امتیاز بازی آخر را نیز کسب کند.




الجزایر و روسیه هم در حساس‌ترین دیدار گروه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا با این نتیجه نماینده آفریقا به مرحله بعد راه یابد و تیم فابیو کاپلو به خانه برگردد.




روس‌ها در نیمه نخست خیلی زود توانستند به گل برسند. ضربه کوکورین نماینده آفریقا را تسلیم کرد. در ادامه بازیکنان الجزایر صاحب چند موقعیت شدند که نتوانستند آن را به گل تبدیل کنند. الجزایری‌ها در نیمه دوم مزد بازی جسورانه‌ی خود را گرفتند. اسلام سلیمانی در دقیقه 60 موفق شد با ضربه سر پاسخ گل روس‌ها را بدهد تا الجزایر به گل خود دست یابد.




در ادامه حساسیت بالای بازی باعث شد تا فابیو کاپلو زاگوئف را به ترکیب تیمش اضافه کند اما حضور این بازیکن نیز موثر نبود تا در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد و الجزایر پس از بلژیک به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی راه یابد و حریف آلمان شود.




جدول نهایی گروه H:



1- بلژیک، 9 امتیاز



2- الجزایر، 4 امتیاز



3- روسیه، 2 امتیاز



4- کره جنوبی، یک امتیاز




انتهای پیام




کد N360553

وبگردی