آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی- برزیل؛

ذوالفقارنسب: برابر بوسنی ناخواسته خودکشی کردیم/ فضای زیادی به حریف داده بودیم

ذوالفقارنسب: برابر بوسنی ناخواسته خودکشی کردیم/ فضای زیادی به حریف داده بودیم

کارشناس فوتبال ایران با تاکید بر اینکه تیم ملی مقابل بوسنی ناخواسته خودکشی کرد، گفت: کادرفنی تیم ملی برخلاف دو بازی قبلی، شیوه مناسبی برای بازی با بوسنی انتخاب نکرد.

بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد شکست 3 بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل بوسنی و حذف این تیم از جام جهانی 2014 برزیل، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به عملکرد موفقیت آمیزی که تیم ملی در دو بازی قبلی خود مقابل تیم‌های ملی نیجریه و آرژانتین داشت، مقابل تیم ملی بوسنی خوب بازی نکردیم. همچنین کادر فنی تیم ملی شیوه مناسبی برای بازی را مقابل این حریف انتخاب نکرد.

وی در همین خصوص افزود: دلیل این موضوع این است بازیکنان‌مان فضا و فرصت کافی به حریفی که تجربه بین‌المللی بیشتری دارد، دادند. بازیکنان ما در بازی پایاپای و گسترده در سطح زمین، از نظر فنی نسبت به تیم حریف عملکرد ضعیف‌تری داشتند و ما در واقع مقابل تیم ملی بوسنی ناخواسته خودکشی کردیم.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: شیوه عاقلانه مقابل بوسنی این بود که ما 70 دقیقه به روش دو بازی قبلی مقابل آرژانتین و نیجریه بازی می‌کردیم و اگر نتیجه نمی‌‎گرفتیم، دست به ریسک می‌زدیم.

وی در همین زمینه افزود: در این بازی فضای بین مدافعان و هافبک‌های دفاعی زیاد بود و در کناره‌ها نیز فضای زیادی به بازیکنان بوسنی دادیم در حالیکه در دو بازی قبلی این فضاها را کمتر به حریفان داده بودیم.

ذوالفقارنسب در پایان گفت: شیوه جدید بازی مقابل بوسنی عملا باعث شد تا در نیمه دوم انرژی بازیکنان ما تحلیل رفته و آنها خسته شوند.

کد N360528

وبگردی