آفتاب
یک کارشناس تروریسم:

سیاست "مبارزه با تروریسم" غرب باعث شکل گیری گروههای تروریستی جدید شده است

سیاست "مبارزه با تروریسم" غرب باعث شکل گیری گروههای تروریستی جدید شده است

"رولف توپهوون" سیاست های شکست خورده دولت ها برای جذب مهاجران در جامعه مقصد را عامل اصلی پیوستن شهروندان اروپایی به گروه های تروریستی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "رولف توپهوون" کارشناس تروریسم در گفتگو با اشتاندارد به تشریح علل روی آوردن شهروندان اروپایی به گروه های تروریستی مانند دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پرداخت. وی با اشاره به حقایقی که از نحوه شکل گیری و فعالیت این گروه تروریستی منتشر شده گفت: مایه تاسف است که یک گروه کوچک تروریستی به یک قدرت نظامی تبدیل شده است.

توپهوون افزود تصاویر اعدام های وحشیانه داعش در مناطق مختلف سوریه و عراق به شکل گسترده در رسانه ها و سایت های اینترنتی پخش شده و نمی توان از انتشار آنها جلوگیری کرد، با این حال باید به تحلیل این جنایات پرداخت. وی با بیان این که برای بسیاری از مردم افغانستان و پاکستان "اسامه بن لادن" به یک قهرمان تبدیل شده تاکید کرد "مبارزه با تروریسم" موجب شده گروه های تروریستی جدید ایجاد شوند.

این کارشناس تروریسم سیاست های شکست خورده دولت های اروپایی برای جذب مهاجران در درون جوامع مقصد را عامل اصلی روی آوردن شهروندان مهاجر به گروه های تروریستی ارزیابی کرد. به گفته وی کشورهایی مانند اتریش که در نزدیکی بخش شرقی اروپا هستند زمینه بروز فعالیت گروه های افراطی و تروریسم را دارند.

وی همچنین از رشد نگران کننده سلفی گری در کشورهایی مانند آلمان خبر داد و گفت سازمان های افراطی با جذب جوانان عقاید تروریستی را به آنها تعلیم داده و به میدان جنگ می فرستند. گفتنی است از زمان آغاز فعالیت داعش در سوریه و عراق هزاران نفر از شهروندان کشورهای اروپایی به تروریست های این گروه پیوسته اند که این امر نگرانی مقامات اروپایی را به دنبال داشته است.

کد N360442

وبگردی