آفتاب
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

بحران آب را باید با صرفه‌جویی حل کرد

بحران آب را باید با صرفه‌جویی حل کرد

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: بحران آب را با صرفه‌جویی و دوری از اسراف باید حل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار وزیر نیرو با وی، افزود: وظیفه‌ همه‌ مردم در این دوره‌ بحران کم آبی این است که در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه شکر نعمت آب این است که از آن استفاده‌ صد در صد صحیح و علمی کنیم، گفت: یکی از عواملی که موجب می‌شود این نعمت‌ها کم شود، یا از دست انسان خارج شود،‌ کفران نعمت است.

وی تصریح کرد: اگر شکر نعمت‌ها را بجا بیاوریم و از آنها استفاده صحیح بکنیم، نعمت افزون می‌گردد و اما اگر آنها را در راه‌های غیر علمی مصرف کنیم این نعمتها کم کم از دست می‌رود.

این مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته بعضی از برنامه‌های غلط باعث شده است که این نعمت خدادادی کم شود و ما الان در مملکتمان مبتلا به کمبود آب هستیم.

وی در خصوص علل پیدایش این وضعیت اظهار کرد: شاید یکی از این عوامل، حفر چاه‌های زیاد و غیرقانونی و غیرعلمی بوده و منابع زیرزمینی را باید به مقداری از آن استفاده کرد که موجب نابودی آنها نشود.

وی ادامه داد: البته در هر صورت باید ما ارتباط خودمان را با خالق متعال زیاد کنیم و حالت دعا و استغفار داشته باشیم و از خداوند مهربان بخواهیم که این نعمت ها را بر ما افزون کند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم افزود: حیات و زندگی از آب است و آب و سایر منابع خدادادی همه محدود و معین است و انسان باید از آنها استفاده ‌ صحیح و بهینه نماید.

انتهای پیام

کد N360180

وبگردی