آفتاب

نوری مالکی: هواپیماهای سوری مواضع داعش را بمباران کردند

نوری مالکی: هواپیماهای سوری مواضع داعش را بمباران کردند

تهران - ایرنا - پایگاه خبری الیوم السابع مصر روز پنجشنبه به نقل از نوری مالکی نخست وزیر عراق گزارش داد، هواپیماهای سوری مواضع تروریست های تکفیری داعش را در مناطق مرزی دو کشور بمباران کردند.

بنابر گزارش، مالکی در گفت و گو با تلویزیون بی بی سی گفت که از حملات این چنینی به شبه نظامیان و اعضای گروه تروریستی داعش استقبال می کند، اما در همان حال یادآور شد که بغداد درخواستی از سوریه برای انجام حمله های هوایی در مناطق مرزی نکرده بود.

این حمله ها بعد از آن صورت گرفت که نیروهای گروه تروریستی داعش کنترل شهر

ˈالقائمˈ در مرز عراق و سوریه را به دست گرفت و از مسیر راهبردی برای ورود به سوریه بهره مند شد.

در همین حال، گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ وابسته به القاعده که در سوریه می جنگد، روز چهارشنبه بار دیگر با داعش بیعت کرد که به تقویت فعالیت های تروریستی در مرزها منجر شد.

داعش با همکاری افراد وابسته به صدام دیکتاتور سابق عراق از سه شنبه (19خرداد/9 ژوئن) با حمله به ساختمان استانداری نینوا عملیاتی را در عراق آغاز کرد که در پی آن بخش هایی از چند استان شمالی این کشور از جمله استان های صلاح الدین به مرکزیت شهر تکریت، نینوا و استان غربی الانبار به دست اعضای این گروه تروریستی بعثی افتاد.

این گروه تکفیری بعثی وابسته به القاعده در جنگ سوریه با کمک های محور غربی- عربی به تروریست های گردآمده در سوریه، قدرت گرفت .

اعضای این گروه تروریستی با انجام اعمال وحشیانه، قصد پیشروی به سوی بغداد را داشت که گزارش ها از ابتکار عمل ارتش و نیروهای داوطلب مردمی در به دست گرفتن مبارزه با داعش حکایت دارد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که دست کم یکهزار و 75 نفر در درگیری های اخیر عراق کشته شده اند.

سازمان ملل اعلام کرده، عراق با مشکل شدید امنیت غذایی مواجه است و این نهاد بین المللی دست کم به 312 میلیون دلار برای کمک به مردم این کشور نیاز دارد که سه برابر میزان درخواست گذشته است.

از سوی دیگر تلویزیون العراقیه از حمله نیروهای ارتش عراق به مواضع تروریست های تکفیری داعش در منطقه البوجواری و هلاکت 13 تن از آنان خبر داد.

بر اساس این خبر، در حمله نیروهای ارتش عراق، هفت تانکر و 19 خودروی حامل سلاح،

13 خودروی زرهی و چهار زره پوش نیروهای داعش منهدم شد.

در ادامه این گزارش به نقل از مدیر مناطق مرزی عراق آمده است، 250 کامیون از طریق شهر مرزی طریبیل از اردن وارد عراق شده است.

شبکه العراقیه در گزارش دیگری از انجام عملیات ویژه و حملات هوایی به دانشگاه تکریت و کشته شدن دهها تروریست و مصادره سلاح های آنان خبر داد.

رسانام/اروپام**9157**1408** 1549
کد N360118

وبگردی