آفتاب

8 مهاجم انتحاری در کابل دستگیر شدند

8 مهاجم انتحاری در کابل دستگیر شدند

کابل – ایرنا – 8 مهاجم انتحاری که به گفته اداره امنیت ملی افغانستان، آموزش های لازم را در پاکستان گذرانده اند، با جلیقه های انفجاری در کابل دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، اداره امنیت ملی افغانستان روز پنج شنبه اعلام کرد 8 عامل انتحاری با جلیقه های انفجاری در عملیات غافلگیر کننده نیروهای امنیتی افغان در کابل دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش این 8 تن آموزش های لازم را برای حملات انتحاری در پاکستان گذرانده و برای انجام حملات انتحاری وارد کابل شده بودند که قبل از هر اقدامی دستگیر شدند.

چندی پیش نیز 4 تن به نام های میرویس، سید معصوم، محمد عثمان و اجمل از ساکنان استان میدان وردک افغانستان که آموزش انجام حملات انتحاری را در کویته پاکستان گذرانده بودند و قصد حمله انتحاری در کابل را داشتند ، دستگیر شدند.

به گفته اداره امنیت ملی افغانستان این افراد جلیقه های انتحاری، لباس ارتش افغانستان، تعدادی سلاح، مهمات و مواد منفجره را به همراه داشتند که در منطقه پنجم شهر کابل شناسایی و دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش این مهاجمان انتحاری توسط حاجی عبدالهادی مسوول گروه موسوم به محاذ فدائیان شورای کویته پاکستان به گروه طالبان جذب و تجهیز شده بودند تا در منطقه تفریحی بند قرغه و همچنین منطقه شش درک شهر کابل که کاخ ریاست جمهوری و وزارت دفاع افغانستان نیز در آن منطقه قرار دارد، عملیات انتحاری انجام دهند.

دستگیر شدگان اعتراف کردند که در منطقه بای پاس شهر کویته آموزش های لازم را برای حملات انتحاری در کابل گذرانده اند.

آساق/1501
کد N360097

وبگردی